izpis_h1_title_alt

Govorna kompetentnost malčkov in otrok kot napovednik zgodnje in kasnejše pismenosti
Marjanovič Umek, Ljubica (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-6KBFPU1Q This link opens in a new window

Abstract
V prispevku obravnavamo pismenost kot otrokov individualni mentalni proces, ki je socialno posredovan in poteka v kontekstu jezika in kulture ter ima svoje korenine v porajajoči se pismenosti. Rekonceptualizacija pismenosti je v veliki meri podprta z izhodišči sociokulturnih in psiholingvističnih teorij ter z izsledki velikega števila raziskav o razvoju spoznavnih procesov (zlasti govora), ki so v ozadju pismenosti in so zanesljiv napovednik otrokove zgodnje ter kasnejše pismenosti, in o vplivu sociokulturnih dejavnikov okolja (izobrazba staršev otrok, kakovost interakcij med odraslimi in otroki, kakovost in pogostost spodbujanja otrokovega govornega razvoja, s simboli podprto okolje, poučevanje in učenje v vrtčevskih formalnih in neformalnih kontekstih) na pismenost. Posebno pozornost namenjamo razlagi pozitivnega učinka posameznih komponent otroškega govora (besednjaka, metajezikovnega zavedanja, pripovedovanja) na razvoj porajajoče se pismenosti in prikazu različnih kontekstov in dejavnosti v družinskem in vrtčevskem okolu, ki imajo neposreden ali posreden pozitivni učinek na razvoj in učenje pismenosti. Razmislek je namenjen tudi umeščenosti novejših pogledov na porajajočo se pismenost v slovenske vrtce in v obdobje prehoda iz vrtca v osnovno šolo.

Language:Slovenian
Keywords:pismenost, govorni razvoj, jezikovni razvoj, govorna kompetentnost, otroci, malčki, družinsko okolje, vrtci, porajajoča se pismenost
Work type:Not categorized (r6)
Tipology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2010
Publisher:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Number of pages:str. 28-45; 46-64
Numbering:Letn. 61, št. 1
UDC:159.922.7:159.946.3
ISSN on article:0038-0474
COBISS.SI-ID:247200 Link is opened in a new window
Views:997
Downloads:169
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only to logged in users.
:
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Record is a part of a journal

Title:Sodobna pedagogika
Shortened title:Sodob. pedagog.
Publisher:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 This link opens in a new window

Secondary language

Language:English
Title:Toddlers' and children's language competence as a predictor of early and later literacy
Keywords:verbal competence, speech development, language development, children, toddlers, family environment, kindergartens, literacy, emerging literacy

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back