Your browser does not allow JavaScript!
Javascript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Govorna kompetentnost malčkov in otrok kot napovednik zgodnje in kasnejše pismenosti
Marjanovič Umek, Ljubica
(
Author
)
URL - Presentation file, Visit
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-6KBFPU1Q
Abstract
V prispevku obravnavamo pismenost kot otrokov individualni mentalni proces, ki je socialno posredovan in poteka v kontekstu jezika in kulture ter ima svoje korenine v porajajoči se pismenosti. Rekonceptualizacija pismenosti je v veliki meri podprta z izhodišči sociokulturnih in psiholingvističnih teorij ter z izsledki velikega števila raziskav o razvoju spoznavnih procesov (zlasti govora), ki so v ozadju pismenosti in so zanesljiv napovednik otrokove zgodnje ter kasnejše pismenosti, in o vplivu sociokulturnih dejavnikov okolja (izobrazba staršev otrok, kakovost interakcij med odraslimi in otroki, kakovost in pogostost spodbujanja otrokovega govornega razvoja, s simboli podprto okolje, poučevanje in učenje v vrtčevskih formalnih in neformalnih kontekstih) na pismenost. Posebno pozornost namenjamo razlagi pozitivnega učinka posameznih komponent otroškega govora (besednjaka, metajezikovnega zavedanja, pripovedovanja) na razvoj porajajoče se pismenosti in prikazu različnih kontekstov in dejavnosti v družinskem in vrtčevskem okolu, ki imajo neposreden ali posreden pozitivni učinek na razvoj in učenje pismenosti. Razmislek je namenjen tudi umeščenosti novejših pogledov na porajajočo se pismenost v slovenske vrtce in v obdobje prehoda iz vrtca v osnovno šolo.
Language:
Slovenian
Keywords:
pismenost
,
govorni razvoj
,
jezikovni razvoj
,
govorna kompetentnost
,
otroci
,
malčki
,
družinsko okolje
,
vrtci
,
porajajoča se pismenost
Work type:
Not categorized (r6)
Tipology:
1.01 - Original Scientific Article
Organization:
FF - Faculty of Arts
Year:
2010
Publisher:
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Number of pages:
str. 28-45; 46-64
Numbering:
Letn. 61, št. 1
UDC:
159.922.7:159.946.3
ISSN on article:
0038-0474
COBISS.SI-ID:
247200
Views:
997
Downloads:
169
Metadata:
Average score:
(0 votes)
Your score:
Voting is allowed only to
logged in
users.
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Share:
AddThis uses cookies that require your consent.
Edit consent...
Record is a part of a journal
Title:
Sodobna pedagogika
Shortened title:
Sodob. pedagog.
Publisher:
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:
0038-0474
COBISS.SI-ID:
761348
Secondary language
Language:
English
Title:
Toddlers' and children's language competence as a predictor of early and later literacy
Keywords:
verbal competence
,
speech development
,
language development
,
children
,
toddlers
,
family environment
,
kindergartens
,
literacy
,
emerging literacy
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Comments
Leave comment
You have to
log in
to leave a comment.
Comments (0)
0 - 0 / 0
There are no comments!
Back