Članek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole. Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost, interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantih kot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev.
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Ključne besede: | pismenost, branje, bralna pismenost, bralna motivacija, razlike med spoloma, razumevanje prebranega, kognitivni dejavnik, metakognitivni dejavnik, motivacijski dejavnjik, spol |
---|
Vrsta gradiva: | Delo ni kategorizirano (r6) |
---|
Tipologija: | 1.01 - Izvirni znanstveni članek |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta |
---|
Leto izida: | 2010 |
---|
Založnik: | Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije |
---|
Št. strani: | str. 86-102 |
---|
Številčenje: | Letn. 61, št. 1 |
---|
UDK: | 159.9:028 |
---|
ISSN pri članku: | 0038-0474 |
---|
COBISS.SI-ID: | 247712  |
---|
Število ogledov: | 1155 |
---|
Število prenosov: | 155 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
|
Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
:
|
|
---|
Objavi na: |  |
|