izpis_h1_title_alt

Bralna pismenost ob koncu osnovne šole : ali fantje berejo drugače kot dekleta?
Pečjak, Sonja (Avtor), Bucik, Nataša (Avtor), Peštaj, Martina (Avtor), Podlesek, Anja (Avtor), Pirc, Tina (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-RK7BVPHJ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole. Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost, interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantih kot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:pismenost, branje, bralna pismenost, bralna motivacija, razlike med spoloma, razumevanje prebranega, kognitivni dejavnik, metakognitivni dejavnik, motivacijski dejavnjik, spol
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2010
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Št. strani:str. 86-102
Številčenje:Letn. 61, št. 1
UDK:159.9:028
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:247712 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1155
Število prenosov:155
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:literacy, reading, reading literacy, reading motivation, gender differences

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj