Your browser does not allow JavaScript!
Javascript is necessary for the proper functioning of this website. Please enable JavaScript or use a modern browser.
Open Science Slovenia
Open Science
DiKUL
slv
|
eng
Search
Browse
New in RUL
About RUL
In numbers
Help
Sign in
Bralna pismenost ob koncu osnovne šole : ali fantje berejo drugače kot dekleta?
Pečjak, Sonja
(
Author
),
Bucik, Nataša
(
Author
),
Peštaj, Martina
(
Author
),
Podlesek, Anja
(
Author
),
Pirc, Tina
(
Author
)
URL - Presentation file, Visit
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-RK7BVPHJ
Abstract
Članek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole. Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost, interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantih kot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev.
Language:
Slovenian
Keywords:
pismenost
,
branje
,
bralna pismenost
,
bralna motivacija
,
razlike med spoloma
,
razumevanje prebranega
,
kognitivni dejavnik
,
metakognitivni dejavnik
,
motivacijski dejavnjik
,
spol
Work type:
Not categorized (r6)
Tipology:
1.01 - Original Scientific Article
Organization:
FF - Faculty of Arts
Year:
2010
Publisher:
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Number of pages:
str. 86-102
Numbering:
Letn. 61, št. 1
UDC:
159.9:028
ISSN on article:
0038-0474
COBISS.SI-ID:
247712
Views:
1187
Downloads:
160
Metadata:
Average score:
(0 votes)
Your score:
Voting is allowed only to
logged in
users.
Cite this work
Plain text
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Share:
AddThis uses cookies that require your consent.
Edit consent...
Record is a part of a journal
Title:
Sodobna pedagogika
Shortened title:
Sodob. pedagog.
Publisher:
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:
0038-0474
COBISS.SI-ID:
761348
Secondary language
Language:
English
Keywords:
literacy
,
reading
,
reading literacy
,
reading motivation
,
gender differences
Similar documents
Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:
Comments
Leave comment
You have to
log in
to leave a comment.
Comments (0)
0 - 0 / 0
There are no comments!
Back