izpis_h1_title_alt

Bralna pismenost ob koncu osnovne šole : ali fantje berejo drugače kot dekleta?
Pečjak, Sonja (Author), Bucik, Nataša (Author), Peštaj, Martina (Author), Podlesek, Anja (Author), Pirc, Tina (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-RK7BVPHJ This link opens in a new window

Abstract
Članek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole. Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost, interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantih kot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev.

Language:Slovenian
Keywords:pismenost, branje, bralna pismenost, bralna motivacija, razlike med spoloma, razumevanje prebranega, kognitivni dejavnik, metakognitivni dejavnik, motivacijski dejavnjik, spol
Work type:Not categorized (r6)
Tipology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FF - Faculty of Arts
Year:2010
Publisher:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Number of pages:str. 86-102
Numbering:Letn. 61, št. 1
UDC:159.9:028
ISSN on article:0038-0474
COBISS.SI-ID:247712 Link is opened in a new window
Views:1187
Downloads:160
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only to logged in users.
:
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Record is a part of a journal

Title:Sodobna pedagogika
Shortened title:Sodob. pedagog.
Publisher:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 This link opens in a new window

Secondary language

Language:English
Keywords:literacy, reading, reading literacy, reading motivation, gender differences

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back