izpis_h1_title_alt

Proces vsebinske analize pri katalogizaciji knjižničnega gradiva : primer visokošolskih knjižnic
Kos, Jelka (Avtor), Šauperl, Alenka (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://revija-knjiznica.zbds-zveza.si/Izvodi/K1123/Kos_Sauperl.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Namen: S člankom odgovarjamo na vprašanje, kako katalogizatorji določijo vsebino dokumenta. V ta namen je bila opravljena kvalitativna raziskava. Cilji raziskave so bili ugotoviti: (1) kateri deli dokumenta so ključni pri procesu vsebinske analize, (2) kateri pristopi k določanju vsebine so prisotni, (3) katere značilnosti so ključne in (4) kateri koraki in kognitivni procesi so prisotni ter (5) ali in kako se proces vsebinske analize pri katalogizatorjih iz slovenskih visokošolskih knjižnic razlikuje od procesov opisanih v učbenikih in standardu ISO 5963. Metodologija/pristop: V kvalitativni raziskavi je sodelovalo deset katalogizatorjev iz devetih slovenskih visokošolskih knjižnic. Za zbiranje podatkov smo uporabili opazovanje z metodo glasnega premišljevanja, pisanje dnevnika in diskusija z nestrukturiranim intervjujem. Rezultati: Udeleženci raziskave so večinoma pregledali naslov, kazalo vsebine, uvod/predgovor in pregledali ter prelistali celotno knjigo. Prevladoval je v dokument usmerjen pristop k določanju vsebine, pri procesu določanja vsebine so bili opaženi štiri koraki: vnos podatkov, obdelava podatkov, zgostitev besedila in zaključek določanja vsebine. Na podlagi rezultatov in ugotovitev raziskave sta bila razvita dva splošna modela procesa določanja vsebine. Omejitve raziskave: Majhen in pripraven vzorec omejuje posploševanje ugotovitev. Izvirnost/uporabnost raziskave: Raziskava je ena izmed redkih empiričnih raziskav s kvalitativnim metodološkim pristopom o vsebinski analizi v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vsebinska analiza, vsebinska obdelava, katalogizacija, kognitivni procesi, visokošolske knjižnice, kvalitativno raziskovanje, raziskave, metoda opazovanja, Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2011
Založnik:Zveza bibliotekarskih društev Slovenije
Št. strani:str. 87-109
Številčenje:Letn. 55, št. 2/3
UDK:025.343:027.7(497.4)
ISSN pri članku:0023-2424
COBISS.SI-ID:518105113 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:519
Število prenosov:141
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Knjižnica
Skrajšan naslov:Knjižnica
Založnik:Zveza bibliotekarskih društev Slovenije
ISSN:0023-2424
COBISS.SI-ID:331277 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:primer visokošolskih knjižnic
Izvleček:
Purpose: The study tried to answer how catalogers determine the subject of a document. The aim of the research is to understand: (1) which parts of document are most important in the subject analysis process, (2) which approaches in the subject determination are involved, (3) which features of document are most significant, (4) which stages and cognitive processes are present, and, (5) if and how the subject analysis process of catalogers at Slovenian academic libraries differ from conceptions described in textbooks and ISO 5963 standard. Methodology/approach: Ten catalogers from nine Slovenian academic libraries were included qulitative research. Observation, think-aloud procedures, diaries and follow up discussions (non-structured interviews) were used for collecting data. Results: Regarding the parts of the document the participants mostly look at title, table of contents, introduction/preface and checking the entire document. The document-oriented approach to subject determination was predominant. There were four stages in the process noted: the data input, data processing, text reduction and assignment of subject headings [i. e. finishing the subject determination process]. Based on the results two general models of the subject analysis process were constructed. Research limitation: The small and convenient sample limits the generalization of findings. Originality/practical implications: It is a rare empirical study with qualitative approach in researching the subject analysis in Slovenia.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj