izpis_h1_title_alt

Improvement of business processes performances through establishment of the analogy : quality management system - human organism
Vujović, Aleksandar (Author), Krivokapić, Zdravko (Author), Soković, Mirko (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-WVL99UIT This link opens in a new window

Abstract
This paper establishes a model for improvement of business processes performances based on quality management system (QMS) through a comparison with top organizational performances characterized by criteria i.e. particularities of the business excellence (BE) model. Analogy between QMS and human organism has been established to that effect. This analogy develops into two directions, one of which is used and presented in this paper (related to the analogy with willing functions of the human organism). Based on identification, measurement and analyses of occurrences of nonconformities in relation to requests of ISO 9001 standard, and based on the analogy with the human organism, conclusions about the readiness of organizations of productive and service type in terms of achieving BE have been drawn and areas and priorities regarding the improvement with the aim of achieving top performances have been identified.

Language:English
Keywords:business processes, improvement processes, decision support system, analogy
Work type:Not categorized (r6)
Tipology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FS - Faculty of Mechanical Engineering
Year:2011
Publisher:= Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
Number of pages:str. 151-161
Numbering:Vol. 57, no. 2
UDC:005.336.3
ISSN on article:0039-2480
DOI:10.5545/sv-jme.2009.177 Link is opened in a new window
COBISS.SI-ID:11777307 Link is opened in a new window
Views:443
Downloads:135
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only to logged in users.
:
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Record is a part of a journal

Title:Strojniški vestnik
Shortened title:Stroj. vestn.
Publisher:Zveza strojnih inženirjev in tehnikov Slovenije [et al.], = Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia [et al.]
ISSN:0039-2480
COBISS.SI-ID:762116 This link opens in a new window

Secondary language

Language:Slovenian
Title:quality management system - human organism
Abstract:
Osnovni namen članka je predstaviti analogijo med popolnostjo delovanja človeškega organizma in možno preslikave le-tega na procesno modelirane organizacijske strukture, z namenom izboljšanja organizacijske zmožnosti in doseganja poslovne odličnosti pri delovanju podjetij. Problem, ki je obravnavan v prispevku, se nanaša na vzpostavljanje povezave med zahtevami sistema menedžmenta v procesno modelirani organizacijski strukturi in modelom evropske nagrade za poslovno odličnost. V ta namen se vzpostavlja in izračunava stopnja pomembnosti posameznih zahtev za doseganje vrhunskih rezultatov poslovanja. Prav tako se določata in izračunavata tudi celotna in kritična stopnja pripravljenosti za doseganje poslovne odličnosti. Podani so tudi ukrepi in področja, kjer je treba delovati, da bi dosegli vrhunsko organizacijsko obliko. Za doseganje ciljev so v članku uporabljene naslednje znanstveno-raziskovalne metode: induktivno sklepanje v fazi pridobivanja splošno uporabnega znanja na podlagi posebnih dejstev (edinstven realni eksperiment); deduktivno sklepanje in preverjanje splošnega znanja na posameznih primerih; analogije pri povezovanju področij; naravni eksperimenti (ex post facto - predhodna dejstva), pridobivanje znanja in sklepanje iz izkušenj velikega števila podjetij; ekspertne analize in sklepanja. Osnovo prispevka predstavlja razmeroma mlada in ne pogosto uporabljena teorija CBR (Case Base Reasoning), ki je bila razvita kot osnova za delovanje dinamičnih spominov. Na osnovi razvitega in uporabljenega sistema DSS (Decision Support Systems) se izvaja skladiščenje in organizacija podatkov, kakor tudi določeni izračuni in izvajanja, ki so potrebna za podporo poznejšim aktivnostim. DSS je razvit v okolju MS Access s podporo za Visual Basic. Vpeljani pojem koeficient pomembnosti se izračunava z metodo AHP (Analytic Hierarchy Process) s pripadajočim softverskim modulom Expert Choice. Za klasifikacijo, izpostavljanje in prikazovanje so bile uporabljeni ekspertni sistemi in diagrami Pareto. Rezultati kažejo, da so storitvene organizacije pri doseganju najboljših (svetovno primerljivih) rezultatov v prednosti pred proizvodnimi. Kljub temu pa imajo proizvodne organizacije boljše predpogoje, da hitreje dosežejo poslovno odličnost pri nekaterih kritičnih področjih sistema menedžmenta, s tem pa tudi v celoti. V prispevku so predstavljena tudi prednostna področja, kjer je treba okrepiti delovanje, da bi dosegli rezultate najboljših svetovno primerljivih organizacij. Na osnovi tega pristopaje bil izdelan in v realnih pogojih (okolju) preizkušen učinkovit ekspertni sistem, ki služi kot sistem za preventivo in podporo na poti k najboljšim karakteristikam (zmožnostim) organizacije. Članek predstavlja prispevek k raziskavam vpliva sistema menedžmenta kakovosti na izboljšanje vseh organizacijskih karakteristik, tudi tistih finančnega značaja. Novost pri tem je tudi vzpostavljena analogija in pristop povezovanja zahtev standarda z modelom poslovne odličnosti, s pomočjo novih pojmov koeficienta pomembnosti za doseganje poslovne odličnosti in stopnje pripravljenosti . Prispevek je pomemben tudi zaradi baze eksperimentalnih podatkov. Rezultati članka lahko koristijo tako posameznikom, ki imajo znanstvene vzgibe na obravnavanih področjih, kakor tudi organizacijam, ki želijo svoje rezultate povzdigniti na nivo najboljših svetovno primerljivih organizacij.

Keywords:poslovni procesi, menedžment kakovosti, analogije, sistem za podporo odločanja

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back