izpis_h1_title_alt

Opredelitev tujejezikovne sporazumevalne zmožnosti v Skupnem evropskem jezikovnem okviru
Skela, Janez (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-ILCO2GDH Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek se pretežno ukvarja s sporazumevalno zmožnostjo kot osnovnim ciljem poučevanja in učenja tujih jezikov. S pomočjo okvira za konceptualiziranje vsebine učnega načrta za tuji jezik so prikazane glavne razvojne stopnje, ki so pripeljale do današnjega razumevanja konstrukta sporazumevalne zmožnosti. Prispevek nadalje preide na obravnavo doslej najnatančnejšega opisa sporazumevalne zmožnosti, ki jo podaja "Skupni evropski jezikovni okvir: učenje, poučevanje, ocenjevanje" (SEJO ali Okvir). V nadaljevanju se prispevekukvarja s "poučevanjem" sporazumevalne zmožnosti in ugotavlja, da trenutno prevladujoči komunikacijski pristop k poučevanju tujih jezikov še nima sistematično izdelanih poti za dosego svojega cilja. Sporazumevalna zmožnost v tujem jeziku je namreč nekaj tako zapletenega, da je verjetno nikoli ne bo mogoče skrčiti na "lepo zapakiran učni načrt". Zaradi posebnega položaja angleščine kot lingue france in zaradi potrebe po uspešnejšem "poučevanju" sporazumevalne zmožnosti se pomen "dobre prakse" neprestano spreminja. Po celotnem angleško govorečem delu sveta se pojavljajo novi, hibridni modeli poučevanja angleščine, ki - v različnih preoblekah - združujejo značilnosti tako tujejezikovnih kot drugojezikovnih teorij in prakssamega poučevanja angleščine ter tako poučevanje angleščine kot drugega jezika postavljajo v okvir poučevanja angleščine kot tujega jezika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:jezikovni pouk, metodika, tuji jeziki, sporazumevalna zmožnost, Skupni evropski jezikovni okvir, SEJO
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2011
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Št. strani:str. 114-133
Številčenje:Letn. 62 = 128, št. 2
UDK:37.091.3:81
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:46023522 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:720
Število prenosov:139
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article is principally about communicative competence as the ultimate goalof foreign language teaching and learning. With the help of a framework for the conceptualisation of the contents of language syllabuses, the article traces the main developmental stages that have resulted in how the construct of communicative competence is understood today. The article then moves on to examine the most comprehensive treatment of communicative competence so far, as proposed by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR or Framework). The article then deals with the "teaching" of communicative competence. It is established that today's mainstream foreign language teaching pedagogy (i.e. the communicative approach) has not yet developed systematic means for the teaching of communicative competence. Communication in a foreign language is, after all, something so complex that it will probably never be reduced to "a neatly packaged syllabus". Because of the special status of English, which has emerged as a world lingua franca, and because of the need for more effective ways of "teaching" communicative competence, the concept of "best practice" ischanging all the time. All over the English-speaking world, new hybrid models of ELT pedagogy are emerging, which, in their various guises, combine features of both EFL and ESL schools of thought and practice, thus bringing ESL into the ELT fold.

Ključne besede:language teaching, foreign languages, communicative competence, Common European Framework of Reference for Languages, CEFR, hybrid models of foreign langauge teaching

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj