izpis_h1_title_alt

Sodobnejše pojmovanje sporazumevalne zmožnosti kot izhodišče za prenovo jezikovnega dela izpita slovenščine na splošni maturi
Vogel, Jerica (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-98QK0OKE Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Izhodišče za razpravo je razmislek o položaju izpita iz slovenščine na splošni maturi ter o njegovi vpetosti v štiriletni pouk slovenščine v gimnazijah. Ugotavlja se, da razmerje med učnimi cilji, pričakovanimi dosežki in cilji maturitetnega izpita ni popolnoma jasno določeno, zato je bilo treba pri prenovi jezikovnih izpitnih pol upoštevati tudi koncept sporazumevalne zmožnosti kot osrednjega cilja jezikovnega pouka v učnem načrtu ter temeljna načela, ki jih prinaša sodobnejše pojmovanje tega pojma. Na podlagi teh ugotovitev se utemeljujeta ohranitev osnovne strukture maturitetne razčlembe izhodiščnega besedila ter vpeljava nekaterih novih oblik nalog, ki omogočajo dosledno kontekstualiziranost dejavnosti in vrednotenje sestavin sporazumevalne zmožnosti tudi v medsebojni interakciji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, sporazumevanje, sporazumevalne zmožnosti, kontekstualizacija, splošna matura, gimnazije
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2012
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
Št. strani:str. 67-81, 129
Številčenje:Letn. 57, št. 1/2
UDK:811.163.6'37.091.27:373.5
ISSN pri članku:0021-6933
COBISS.SI-ID:51584866 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:729
Število prenosov:157
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:Jez. slovst.
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:746756 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The starting point for the discussion is reflection on the status of the Slovene exam in the general matura examination and on its integration in the four-year syllabus of Slovene at the general upper secondary school (grammar school). It has been established that the relationship between the teaching goals, the expected achievements and the goals of the matura exam is not entirely clear. Consequently, in the reform process the concept of communicative competence as the central goal of language instruction has had to be taken into account within the syllabus, along with the fundamental principles that apply in the contemporary understanding of this concept. On the basis of these conclusions, we advocate the preservation of the basic structure of the original text analysis and the introduction of new forms of tasks that enable the consistent contextualisation of activities and the assessment of the elements of communicative competence in interpersonal interaction.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj