izpis_h1_title_alt

Evropska družboslovna raziskava 2004
Jowell, Roger (Author), Malnar, Brina (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://www.adp.fdv.uni-lj.si/opisi/ess04.xml This link opens in a new window

Abstract
Poglavitni cilj Evropske družboslovne raziskave (ESS) je pospeševanje razvoja evropskih primerjalnih družboslovnih znanosti. Njen namen je sistematična raziskava stališč, značilnosti in navad evropskih državljanov, v povezavi z vrsto pomembnih gospodarskih, družbenih in političnih področij. Raziskava poteka v več kot 20 evropskih državah. Vsebinsko je raziskava razdeljena na več sklopov. Jedro sestavljajo vprašanja za opazovanje dinamike stališč. Gre za ponavljanje skupine vprašanj, ki se od meritve do meritve ne spreminja, saj je poudarek na opazovanju srednjeročnih in dolgoročnih sprememb. Jedro vprašalnika ESS vsakokrat vključuje kazalce delovanja ključnih družbenih sistemov (gospodarstvo, sociala, izobraževanje, zdravstvo idr.), politične participacije, vrednot, kakovosti življenja ipd. Sledijo vprašanja za opazovanje demografskih in socialnih značilnosti. Ta blok vprašanj, ki v analitičnih modelih praviloma vsebuje pojasnjujoče spremenljivke, je v primerjavi s podobnimi empiričnimi projekti zelo obsežen in s tem potencialno močan vir za oblikovanje modelov pojasnjevanja družbenih trendov in razlik med skupinami. Poleg tradicionalnega 'trdega' socio-demografskega nabora spremenljivk vsebuje vprašalnik tudi alternativno serijo 'demografskih' kazalcev, ki temelji na individualno-psiholoških in kulturno-vrednotnih značilnostih posameznika, kar zopet odpira prostor alternativnim modelom pojasnjevanja razlik v stališčih. V raziskavo je vključen tudi rotirajoči modul za posebne vsebine. To je variabilni del vprašalnika, ki vsebuje nabor 30-60 kazalcev iz zaključenih tematskih blokov. Cilj je možnost intenzivne in sistematične analize določenega družbenega področja, pri čemer tokratni tematski modul pokriva naslednje tematike: Stališča o priseljevanju; Ekonomska morala v Evropi, Stališča o zdravju in medsebojni pomoči ter Družina, delo in blagostanje.

Language:Slovenian
Keywords:spremljanje množičnih medijev (radio, televizija, časopisi, internet), zanimanje za politiko, volilne preference, politična participacija, strankarske preference, ocena uspešnosti delovanja državnih organov, zaupanje v državne organe, zadovoljstvo z delovanjem demokracije, odnos do priseljencev, odnos do rasnih in etničničnih skupin, občutek osebne sreče, socialni stiki, občutek varnosti, veroizpoved, obiskovanje verskih obredov, enakopravnost, diskriminacija, nacionalna in etnična identiteta, navade povezave z načini zdravljenja, stališče do uradne medicine, stališče do alternativne medicine, zaupanje zdravniku, zaupanje v delo zasebnih in javnih uslužbencev, državljanska poštenost, demografska vprašanja, usklajevanje različnih področij posameznikovega življenja, uskaljevanje delovnega in prostega časa, delitev dela v gospodinjstvu po spolu, neenakost med spoloma, človekove vrednote, zaposlenost, varnost zaposlitve, zadovoljstvo z zaposlitvijo
Work type:Not categorized (r6)
Tipology:2.20 - Complete Scientific Database or Corpus
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Year:2006
Publisher:Fakulteta za družbene vede, Arhiv družboslovnih podatkov
Place:Ljubljana
UDC:316.653(4)
COBISS.SI-ID:26920029 Link is opened in a new window
Views:1232
Downloads:268
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only to logged in users.
:
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Secondary language

Language:English
Abstract:
Main goal of European Social Survey (ESS) to accelerate development of European comparative social sciences. Its purpose is a systematic study of attitudes, characteristics and behaviour of European citizens, in connection with economic, social and political life. The European Social Survey (ESS) is an academically-driven multi-country survey covering over 20 nations. Survey is divided in several sections. Its core includes standard questions for observing changes in attitudes. Emphasiss is on medium-term and long-term transformations. This part include questions about main social sistems (economy, welfare, education, health service and health care, etc.), political participation, values, quality of life etc. The next part include socio-demographic profile, consisting of objectives, demographic indicators and of Schwarz basic human values scale for individual values types and cross-cultural classification. This part include explanatory variables and is very extensive in comparison with other similar project. With the help of this we can build models explaining social trends and differences in attitudes between groups. The questionnaire also include rotating modul with 30-60 indicators for more intensice nad systematic anaylsis of: Relation towards immigrants, Economic morality in Europe, Health care and questions about Family work and Wellbeing and Work-life balance.

Keywords:media reading, watching, listening (newspaper, television, radio, internet), interest in politics, voting preferences, political engagement, political party preferences, evaluation of work success of government institutions, trust in government institutions, satisfaction with democracy development in slovenia, relation towards immigrants, relation towards race and ethnic groups, feeling of personal happiness, social networks, feeling of safety, religion, religious service attendance, equal rights, discrimination, national and ethnic identity, habits related to health treatment, attitude on official medicine, attitude on alternative medicine, trust in doctors, trust in the work of private and public servants, civil morality, demographic questions, harmonizing different areas of persons life, harmonizing working and spare time, division of housework, equality between genders, human values, employment, security of employment, job satisfaction

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back