izpis_h1_title_alt

Propaganda v vojni
Malešič, Marjan (Avtor), Jelušič, Ljubica (Avtor), Krunić, Zoran (Avtor), Garb, Maja (Avtor), Kotnik-Dvojmoč, Igor (Avtor), Bašić-Hrvatin, Sandra (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.adp.fdv.uni-lj.si/opisi/pv_94.xml Novo okno

Izvleček
Namen raziskave projektne skupine ORC v sodelovanju s Švedskim nacionalnim odborom za psihološko obrambo je bila analiza formulacije vsebinskih sporočil v množičnih medijih ter spoznati proporcionalnost razporeda novic na hrvaških in srbskih televizijskih oddajah, z željo, da ugotovijo, kako propagandna sporočila poročajo o vojnem stanju. Da pa bi ugotovili efekt propagande (kot npr.: monopol nad informacijami, pritisk države na neodvisne medije, restriktivna zakonodaja, popolni nadzor pri izoblikovanju tem na javnih tribunah in debatah) so se skoncentrirali na merjenje kompatibilnosti verbalnih in vizualnih informacij, izhajajoč iz dejstva, da je podajanje informacij v medijih zelo stereotipno in "ni združljivo", kar izzove določen predhoden pogled na celotno stanje. Namen je bil torej pregledati, ali je res fundamentalni cilj propagandistov, da poenostavijo podobo vojne in jo s tem naredijo doumljivejšo vsakdanjim ljudem in ali uporabljajo svojstven diskurz, znotraj katerega poročajo o vojnem stanju. Analiza hrvaških in srbskih televizijskih programov in njihova vloga pri izoblikovanju nacionalnih občutkov in kolektivne zavesti naj bi pripomogla k razumevanju dejstva, koliko sta dejansko obe televiziji omejeni v uporabljenemu svetu simbolike, koliko je moč razumeti kontekst družbenega okolja brez uporabe publicističnega jezika. Zato so se avtorji posvetili vprašanju "politične kulture" kot determinanti publike, ki je sredstvo propagande za dosego cilja; saj je domet množičnih medijev v veliki meri odvisen od politične kulture, po drugi strani pa so množični mediji eden od socializacijskih faktorjev, ki močno vplivajo na razvoj politične kulture. Ključne besede so kot objekti analize v različnih primerih in kontekstih vezane na določene situacije (in sicer na časopis, čas, vojno stanje, ipd.), zato so nekatere med njimi podane na zelo deskriptivni ravni.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vojna v bosni in hercegovini, množični mediji v vojni, analiza poročil na televizijskih programih, nacionalna televizija, propagandni model, televizija kot medij za poročanje vojnega stanja, vojna, omemba propagande v vlogi medijev, pomen psihološke vojne, vpliv javnega mnenja na celotno sliko dogajanj, radio-televizija srbije, hrvaška radio-televizija, proporcionalnost razporeda novic, efekt propagande, medijska pokritost, vpliv etničnih problemov na ozemlju bih, vloga obrambe, odnos do orožja, obstreljevanje in obleganje mest, stališče do jna, mnenje o interveniranju mednarodnih mirovnih sil, razpad srf jugoslavije, posledice psihološke vojne na ljudeh, vloga premirja in pogajalskih tehnik, bosanski hrvati, muslimani, radovan karadžić, predsednik alija izetbegović, odnos do ranjenih in ubitih ljudi, general ratko mladić, mnenje o koncentracijskih taboriščih, obkolitev sarajeva, republika srbska, predsednik tuđman, dobrica čosić, unprofor, pogajanja v ženevi, dayt
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:2.20 - Zaključena znanstvena zbirka podatkov ali korpus
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2001
Založnik:Fakulteta za družbene vede, Arhiv družboslovnih podatkov
Kraj:Ljubljana
UDK:316.77:355.01
COBISS.SI-ID:26856285 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:425
Število prenosov:173
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na: Bookmark and Share

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj