Podpora ranljivim učencem z ustvarjalnimi pristopiBabič, Anastazija (Avtor)
Kobolt, Alenka (Mentor)
ranljivi učencipomoč z umetnostjopomoč z likovnimi dejavnostmiustvarjalnostčustvene in vedenjske težavepotrebekomunikacijamladinski domTemeljni cilj magistrskega dela je bil izvajati in predvsem kvalitativno ovrednotiti, kako lahko z različnimi sprostitvenimi, umetnostnimi in predvsem likovnimi dejavnostmi, nudimo podporo in pomoč štirim ranljivim učencem, ki živijo v mladinskem domu. Naloga temelji na multipli študiji primera. Oblikovala sem večmesečni ustvarjalni proces individualnih in skupinskih delavnic, ki so vsebovale predvsem pomoč z likovnimi dejavnostmi (v nadaljevanju PZLD) in v manjši meri dramsko, plesno-gibalno, glasbeno izražanje in sprostitvene dejavnosti.
V teoretičnem delu predstavljam vsebini: Pomoč z umetnostjo (v nadaljevanju PZU) in PZLD, v mednarodni terminologiji znani kot »arts therapies« in »art therapy«. Nadalje predstavljam naslednje vsebine: ustvarjalnost, komunikacijo, čustva, čustvene in vedenjske težave/motnje, mladinski dom, temeljne potrebe, kakor jih opredeli William Glasser (svoboda, zabava, ljubezen, moč/veljava), ter zadovoljevanje potreb otrok v instituciji.
V empiričnem delu predstavljam zbrano gradivo in odgovarjam na raziskovalna vprašanja. Podatke o udeleženih sem zbirala s pogovori z njimi ter njihovimi vzgojitelji_cami, o podpornem procesu pa z delno strukturiranim opazovanjem brez in z udeležbo, z odgovori, mnenji in samoocenami udeleženih v procesu pomoči in v zaključnih pogovorih z njimi.
Na podlagi kvalitativne (pogovori in opazovanje) ter kvantitativne analize (počutjemer in samoocene počutja udeleženih) beležim pozitivne učinke ustvarjalnih pristopov in pristopov PZLD na izboljšanje počutja ter na spremembo intenzivnosti čustev, čustvenih stanj, na primer: porast zadovoljstva in upad žalosti. Kvalitativna analiza je pokazala, da sta v procesu izvedbe skupinskih in individualnih dejavnosti potekala tako ozaveščanje kot širjenje načinov izražanja počutja, čustev in želja vseh štirih udeleženih. Udeleženi so izražali in zadovoljevali svoje potrebe, razvijala se je njihova ustvarjalnost, širil vedenjski repertoar, izboljšala medosebna komunikacija tako v poteku delavnic kot izven njih. S pomočjo likovnega medija sem izvedla test individualne emocionalne ocene in test socialne interakcije udeleženih. Pri obeh je pri vseh udeleženih napredek v zaključni oceni v primerjavi z začetno oceno.
Natančen opis procesa in predstavljene ugotovitve bi lahko bile v pomoč različnim strokovnim delavcem pri delu z ranljivimi učenci in hkrati spodbuda za nadaljnje študije.[A. Babič]20172017-11-11 13:25:40Magistrsko delo/naloga97795UDK: 615.851(043.2)COBISS_ID: 11810377sl