Raziskovanje Kayevega pojava kot aktivnost za osnovnošolceTkalec, Neja (Avtor)
Susman, Katarina (Mentor)
nenewtonske tekočineKayev pojavtemperaturahitrosteksperimentalno deloV diplomskem delu je predstavljen zanimiv Kayev pojav, ki ga lahko izvedemo v običajnem laboratoriju oziroma učilnici, saj so pripomočki, ki jih pri tem uporabimo preprosti in dosegljivi na vsaki šoli. Pojav je atraktiven, a je za natančno pojasnitev potrebnega precej fizikalnega predznanja. Cilj diplomskega dela je predstaviti optimalno postavitev poskusa, ki je primerna za samostojno delo učencev v višjih razredih osnovne šole, ali pa za učitelje naravoslovja, ki poskus prikažejo frontalno. Na osnovi meritev in rezultatov sem pojav opisala na način primeren za osnovno šolo.
V teoretičnem delu diplomskega dela so zbrani operativni obvezni ali izbirni učni cilji Fizike in predhodnih naravoslovnih predmetov od četrtega do devetega razreda, ki so ključni, da učenci razumejo različne lastnosti snovi, merilne tehnike in fizikalne zakonitosti, ki so osnova za razumevanje Kayevega pojava. Nato sledi razlaga Kayevega pojava, priprava poskusa in umestitev v učni proces. Empirični del pa vključuje opis postavitve poskusa, nabor opreme za merjenje in beleženje rezultatov ter natančni opisi izvedenih poskusov z meritvami in interpretacijo rezultatov. Izvedeni poskusi so: določitev odvisnosti višine padca tekočine od temperature šampona, pri kateri lahko opazujemo pojav, merjenje masnega pretoka in določitev hitrosti iztekanja šampona, določitev hitrosti iztekanja šampona z računalniško podprtim merjenjem časa. Vsi poskusi so prilagojeni delu v osnovni šoli in znanju, ki so ga učenci predhodno že usvojili. Rezultati pridobljeni z meritvami se lepo sovpadajo z meritvami drugih avtorjev, ki so pojav že raziskali.[N. Tkalec]20172017-09-16 02:59:53Diplomsko delo/naloga95174UDK: 53:373.3(043.2)COBISS_ID: 11700553sl