Podpora ranljivim družinam na domuLeskovšek, Kaja (Avtor)
Dekleva, Bojan (Mentor)
ranljive družineDelo obravnava socialnopedagoško prakso podpore ranljivi družini na domu oz. v njihovem življenjskem polju. V teoretičnemu delu opredelim ranljive družine ter problemska področja oz. izzive, s katerimi se pogosto soočajo, ter raziščem obstoječe pristope in usmeritve dela z družino v polju socialne pedagogike ter podobnih strok, pri čemer izhajam iz socialnopedagoških ter transteoretičnih konceptov. Namen empiričnega dela je s študijo primera (z metodo kvalitativne analize lastnih 82 anekdotskih poročil, poleg ostalih virov) ugotoviti značilnosti in specifike lastne podporne dejavnosti pri ranljivi družini, s katero sodelujem poltretje leto, kot soudeleženka v akcijski raziskavi o ranljivih družinah, ki poteka na Pedagoški fakulteti, v sodelovanju z Društvom Kralji ulice. Namen sodelovanja z družino je bilo spodbujanje virov družinske odpornosti, večanje participacije in krepitve (družbene) moči, spodbujanje socialne vključenosti družine ter družinskih članov. Moje ugotovitve o pristopu se v osnovi analize lastnega sodelovanja v veliki meri prekrivajo z ugotovitvami avtoric Razpotnik, Turnšek, Rapuš Pavel, Poljšak Škraban (2016), ki kot ključne značilnosti našega pristopa (poleg inovativnih metod, kot so družinske konference in konference primera pri spodbujanju odpornosti, participacije družine ter bolj uglašenega, učinkovitega, dialoško usmerjenega sodelovanja s strokovnimi službami) navajajo tudi: prožnost, prisotnost v vsakodnevnem življenju družine, samorefleksivnost, sprotno odzivanje na potrebe, grajenje sodelujočega odnosa ter dajanje prednosti dinamiki in potrebam družine pred formalnimi/organizacijskimi zadevami. K omenjenemu dodajam še večperspektivnost, horizontalnost, usmerjenost v akcijo, usmerjenost v perspektivo otrok ter sinergetičnost. Ugotovitve prinašajo, navkljub potrebi po dodatnem raziskovanju in razvoju, bogat vpogled v nekatere značilnosti in specifike t.i. pristopa prožne podpore ranljivi družini v njenem življenjskem polju. S tem sem orisala zemljevid konceptualnih metod, vsebin, potreb, pristopov, značilnih za metodo prožnega nudenja podpore na domu, kot tudi bolj specifično: številne izzive in odprte dileme konkretnega primera sodelovanja.
Ugotovitve pričujoče naloge tako doprinašajo socialnopedagoški stroki v smislu prikaza primera (dovolj dobre) prakse (navkljub delnim rezultatom, saj sodelovanje z družino še poteka, ter nekaterih možnih omejitev kvalitativnega raziskovanja, kot je neobjektivnost in (ne)prenosljivost ugotovitev), prav tako pa tudi v smislu dopolnitve konceptualizacije, saj je raziskava doprinesla tudi k prepoznavi strokovnih konceptov, ki omogočajo razvijanje in izvajanje prožnega, potrebam prilagojenega sinergetičnega pristopa (stroke) k sodelovanju z ranljivimi družinami.20172017-09-13 02:59:13Magistrsko delo/naloga95035COBISS_ID: 11691337sl