Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni pri učencih devetega razreda osnovne šoleSlapničar, Miha (Avtor)
Tompa, Valerija (Avtor)
Glažar, Saša (Avtor)
makroskopska ravenSubmikroskopske predstavitve so učencem težje razumljive, kar je posledica abstraktnosti delčne narave snovi. Rezultati raziskav potrjujejo omenjeno trditev, saj imajo učenci razvita napačna razumevanja kemijskih pojmov na submikroskopski ravni.
Namen raziskave je bil ugotoviti, ali imajo učenci devetega razreda osnovne šole razvita napačna razumevanja kemijskih pojmov: agregatno stanje snovi, zmes, čista snov, element, spojina, fizikalna in kemijska sprememba ter kemijska reakcija na submikroskopski ravni.
V vzorec raziskave je bilo vključenih 188 učencev devetega razreda šestih osnovnih šol iz Ljubljane in okolice. Merski inštrument raziskave je predstavljal preizkus znanja s petimi avtentičnimi problemskimi nalogami. Preizkus znanja je ekonomičen, vsebinsko veljaven ter diskriminativen.
Rezultati raziskave kažejo, da ima 48,4 % učencev devetega razreda težave pri prepoznavanju submikroskopske predstavitve spojine. 67,0 % učencev ne loči med submikroskopskima porazdelitvama delcev v trdnem in tekočem agregatnem stanju vode. Več kot 75,0 % učencev iz submikroskopskih predstavitev prepozna zmes, čisto snov in fizikalno spremembo. 99,5 % učencev je uspešnih pri prepoznavanju elementa iz shem porazdelitve delcev.
Glede na rezultate raziskave je mogoče skleniti, da učenci devetega razreda na submikroskopski ravni zamenjujejo porazdelitev delcev v tekočem in trdnem agregatnem stanju vode, ker še ne poznajo povezovanja molekul vode z vodikovimi vezmi. Večina učencev devetega razreda (88 %) iz submikropredstavitve reaktantov in produktov pri enostavni kemijski reakciji ni uspešno zapisala enačbe kemijske reakcije. V osnovni šoli bi bilo pri spoznavanju kemijskih pojmov in procesov za njihovo boljše razumevanje potrebno večje povezovanje makroskopske, submikroskopske in simbolne ravni predstavitve kemijskih pojmov.20162017-01-19 02:35:29Drugo88644COBISS_ID: 11407689sl