Vključevanje otrok z lažjo motnjo v duševnem razvoju v redno osnovno šoloVrtovec, Eva (Avtor)
Kavkler, Marija (Mentor)
inkluzijainkluzivni modeliovirevečdimenzionalni konceptlažja motnja v duševnem razvojuRepublika Slovenija je s podpisom konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (2008) sprejela in uzakonila ključna načela inkluzije, ki so navedeni v konvenciji. To so: spoštovanje osebnega dostojanstva, individualna avtonomija in neodvisnost posameznika, pravica do lastne odločitve, nediskriminacija, vključenost in sodelovanje v družbi, sprejemanje oseb s posebnimi potrebami kot dela človeške raznolikosti, enakost možnosti, optimalni razvoj sposobnosti otrok s posebnimi potrebami. Ta konvencija določa, da imajo osebe s posebnimi potrebami pravico do izobraževanja, zato mora biti izobraževalni sistem usmerjen v optimalni razvoj njihovih zmožnosti (Konvencija o pravicah invalidov, 2008).
Koncept inkluzije je sprememba izobraževalnega sistema, kjer imajo vsi možnost skupnega izobraževanja brez diskriminacije. Za vključujočo šolo govorimo, da nikomur ne zapira vrat, sprejme vsakogar, odstranjuje ovire in omogoča prisotnost, udeležbo in sodelovanje vsakega posameznika v šolskem in družbenem okolju. V Sloveniji ima večina otrok s posebnimi potrebami pravico do vključujočega izobraževanja v rednih osnovnih šolah, vsi otroci z motnjo v duševnem razvoju pa so prikrajšani. Zakon o usmerjanju oseb s posebnimi potrebami (2011) sicer predvideva usmerjanje otrok z lažjo motnjo v duševnem razvoju (LMDR) v prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom, ki naj bi se izvajal v redni osnovni šoli v istih učilnicah skupaj z vrstniki, a se ta praksa ne uresničuje.
Mitchell (2015) je razvil model inkluzivnega izobraževanja kot večdimenzionalni koncept. V tem diplomskem delu so v okviru tega modela za otroke z LMDR predstavljene:
- možnosti vključevanja otrok z LMDR, ki so prisotne v svetu, kot: sodelovalno učenje, sodelovalno poučevanje, vrstniška pomoč;
- ovire, ki preprečujejo vključevanje otrok z LMDR; pri nas so te ovire: pomanjkanje jasne vizije, neizpolnjevanje in nedorečenost obstoječe zakonodaje, strah pred spremembami.[E. Vrtovec]20162016-11-16 02:51:09Diplomsko delo87026UDK: 376(043.2)COBISS_ID: 11312457sl