Migracijski režimi in učna uspešnost otrok migrantov v SlovenijiFranko Dobnikar, Anja (Avtor)
Gaber, Slavko (Mentor)
otroci migrantiMigracije so v današnjem času vsakdanji pojav, ki vpliva tako na družine migrantov kot tudi na države, v katere se migranti priseljujejo. Države se z različnimi migracijskimi in integracijskimi politikami trudijo zagotoviti čim boljše pogoje za integracijo migrantov, vendar pa so pri omenjenem procesu pomembni tudi neformalni diskurzi, ki sestojijo iz različnih elementov. To so na primer vrste migracij, jezikovna bližina oziroma oddaljenost, zavzetost migrantov za integracijo ter odnos večinskega prebivalstva do migrantov. Skupek naštetih formalnih in neformalnih dejavnikov tvori specifični migracijski režim neke države. Le-ta lahko močno vpliva na proces integracije migrantov in s tem tudi na uspešnost vključevanja otrok priseljencev v šolski sistem. Raziskave kažejo, da se rezultati učencev migrantov po državah pomembno razlikujejo, pri čemer so dosežki otrok priseljencev večinoma nižji kot dosežki njihovih vrstnikov brez migrantskega ozadja. Jezik je velikokrat ena izmed glavnih ovir pri doseganju dobrih rezultatov, zato je nujno posvetiti dovolj pozornosti učenju in poučevanju jezika države gostiteljice. Z uspešnimi integracijskimi politikami ter primernimi pristopi v okviru šole lahko učencem migrantom zagotovimo potrebno podporo na poti doseganja želenih učnih rezultatov in kasnejšo enakopravno vključitev v družbo.
V raziskovalnem delu diplomske naloge bomo predstavili intervjuje s štirimi družinami migrantov. Posebej smo se osredotočili na njihov pogled na slovenski šolski sistem. Ugotavljamo, da je njihov pogled na slovenski šolski sistem pozitiven, učenci iz omenjenih družin pa so v šoli zelo uspešni.20162016-09-01 02:25:44Diplomsko delo84724COBISS_ID: 11126857sl