Mehanizacija za vzdrževanje in gradnjo železniških progFilipović, Marina (Avtor)
Zgonc, Bogdan (Mentor)
Šemrov, Darja (Komentor)
mehanizacijavzdrževanjetehnologija obnovitvenih delspodnji ustrojzgornji ustrojterminski plan vzdrževalnih delDiplomska naloga obravnava mehanizacijo, ki se uporablja pri vzdrževanju in gradnji na
železniških progah. Predstavljen je pomen, obseg in načini vzdrževanja železniške
infrastrukture, vključno z opisi in vzdrževanjem sestavnih delov železniške proge. Primeri
vzdrževalnih del so podani v skladu s Pravilnikom o spodnjem ustroju (2013) in Pravilnikom o
zgornjem ustroju železniških prog (2010). V nadaljevanju diplomske naloge je zajet podroben
opis mehanizacije, ki je na podlagi svoje funkcijske sposobnosti in namenskosti razdeljena v
gradbeno, transportno ter progovno mehanizacijo. Poleg navedenega so v sklopu
mehanizacije predstavljena tudi merilna vozila, ki se uporabljajo za kontrolo, nadzor in
pridobitev ustreznih podatkov o stanju železniškega tira oz. prog (profil in obrabe tirnic, smer
in širina tira, vegavost tira, nadvišanje tira). V zadnjem delu diplomske naloge je v okviru
vzdrževalnih del v javno korist prikazana tehnologija obnovitvenih del na odseku enotirne
železniške proge med postajama Škofljica in Ljubljana Rakovnik. Potek izvedbe del je
prikazan v šestih fazah, ki obsegajo odstranitev obstoječega tira, izkope posameznih plasti
do planuma temeljnih tal, vgraditev nevezane nosilne plasti in polaganje novega tira. Poleg
tehnologije del na odprti progi, je s pomočjo programske opreme MS Project izdelan
terminski plan, ki prikazuje časovno trajanje, vrstni red in časovni zamik posameznih
izvedbenih del na odseku obravnavane proge.[M. Filipović]20162016-05-26 04:04:01Diplomsko delo82912UDK: 625.1:697.91(497.4)(043.2)COBISS_ID: 7477089sl