Vloga vzgojitelja pri igri s strukturiranim in nestrukturiranim materialomBajde, Karmen (Avtor)
Devjak, Tatjana (Mentor)
igračenestrukturiran materialstrukturiran materialdidaktični materialidobra igračaDiplomska naloga Vloga vzgojitelja pri igri s strukturiranim in nestrukturiranim materialom se osredotoča na igro, igralni material in vlogo vzgojitelja v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu diplomske naloge sem se osredotočila na pomen igre, igralnih materialov in vloge strokovnega delavca. Predstavila sem različne vrste, dejavnike, značilnosti igre in opredelila igralne materiale, ki jih otroci uporabljajo pri igri. Na kratko so opisani tudi kriteriji kakovostne igrače. V poglavju o igri in kurikulumu sem poglobljeno raziskovala pomen igre v povezavi s posameznimi področji dejavnosti. Na koncu pa sem teoretični del zaključila z pomembno vlogo vzgojitelja pri organizaciji in pripravi igre predšolskega otroka.
Glavni cilj empiričnega dela je bil vpogled v stališča vzgojiteljic o strukturiranem in nestrukturiranem materialu. Zanimalo me je kako dobro so vrtci založeni z nestrukturiranim materialom, kje strokovni delavci naletijo na težave pri organizaciji igre s strukturiranim in nestrukturiranim materialom in kako pogosto uporabljajo omenjen material pri igri otrok. Osredotočila sem se na pomen nestrukturiranega in strukturiranega materiala kot motivacijo pri igri otrok; reakcijo in vztrajnost otrok pri posamezni vrsti materiala in mnenje o pomenu in kvaliteti vloge vzgojitelja pri organizaciji in pripravi igre s strukturiranim in nestrukturiranim materialom.
Na podlagi rezultatov raziskave sem ugotovila, da so vrtci dobro založeni z nestrukturiranim materialom in da strokovni delavci še vedno v veliki meri pri organizaciji igre uporabljajo predvsem strukturiran material. Ugotovila sem, da dodelanost igrače ni pogoj za uspešno igro in razvoj otroka, hkrati pa so mnenja vzgojiteljic potrdila, da se otroci dalj časa zadržujejo pri igri z nestrukturiranim materialom, kar pomeni, da nestrukturiran material glede na starost otrok vpliva na večjo motiviranost in raven domišljije pri igri. rezultati raziskave so pokazali, da se vzgojiteljice v igro s strukturiranim materialom večkrat vključujejo posredno v vlogi sodnika, usmerjevalca in pobudnika za razreševanje konfliktov. Vzgojiteljico opozarjajo, da je njihova vloga pri načrtovanju iger s strukturiranim in nestrukturiranim materialom zahtevna in težavna. Največ težav imajo pri organizaciji časa in zagotavljanju varnosti igre otrok z nestrukturiranim materialom.[K. Bajde]20162016-04-08 18:34:48Diplomsko delo/naloga81220UDK: 373.2.016:688.72(043.2)COBISS_ID: 10962249sl