ʺModrost množicʺ ali kako ustvariti in uporabiti potencial uporabnikov pri sooblikovanju strokeSmolič, Urška (Avtor)
Javornik, Karmen (Avtor)
Željko, Iva (Avtor)
Vrhovski Mohorič, Mojca (Avtor)
modrost množicV prispevku predstavljamo rezultate projektnega dela, v katerem smo osnovali spletno stran za stroko. V prvem delu raziskave nas je zanimal splošen trend uporabe spletnih strani s področja specialne in rehabilitacijske pedagogike pri študentih in zaposlenih, v drugem pa smo želeli pridobiti mnenje o ustvarjeni shemi za prikaz brskanja in iskanja po spletni strani. Zanimalo nas je tudi splošno mnenje o izkazanih potrebah po spletni strani ter o idejah glede njene vsebine s strani potencialnih uporabnikov. V raziskavi je sodelovalo 153 oseb- študentov in zaposlenih z Oddelka za specialno in rehabilitacijsko pedagogiko Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani ter strokovnjakov v praksi. Podatke smo zbirali od 16.5. do 30.6.2015 s pomočjo anketnega vprašalnika ter spletne ankete 1KA (EnKlikANKETA). Na podlagi zbranih podatkov ugotavljamo, da vprašani v splošnem izkazujejo željo po spletni strani s specialno in rehabilitacijsko pedagoškega področja. Spletne vire na področju v večini uporabljajo vsaj enkrat na teden. Najpogosteje iščejo strokovno literaturo, pogosto tudi primere dobre prakse (npr. ideje za dejavnosti, prilagoditve) ter seminarska, diplomska, magistrska in doktorska dela. Anketirani pravijo, da po njihovi presoji včasih najdejo uporabne vire v slovenskem jeziku. Njihovi kriteriji za evalvacijo uporabnosti konkretnih spletnih strani so različni; kot najpogostejše navajajo kakovost, poznavanje virov, priporočila drugih ter pretekle izkušnje. Svoje strokovno znanje na spletu nikoli ali redko delijo. Včasih se registrirajo oziroma jih to odvrača od nadaljnjega brskanja na spletni strani. V sklopu raziskave smo dobili koristne informacije, opozorila in predloge s strani potencialnih sooblikovalcev in uporabnikov, s čimer smo potrdili predvidene elemente spletne strani, ki jih bomo v prihodnje nadgradili v smeri podpiranja v teoriji opredeljenih terminov »modrosti množic« in/ali »odprte znanosti«.Eduvision20152016-01-08 08:23:07Delo ni kategorizirano80064sl