Učinek pedagoških delavnic v Živalskem vrtu Ljubljana na stališča in znanje osnovnošolcev o kačahFon, Doroteja (Avtor)
Tomažič, Iztok (Mentor)
živalski vrtpedagoške delavnicekačeKače so bile skozi zgodovino prikazane kot objekti občudovanja in strahu. Zaradi nepoznavanja, nepopolnih ali celo napačnih predstav ljudi o njih se jih mnogo tudi pokonča. Na območju Slovenije živi 11 vrst kač in vse so zavarovane. V osnovnošolskih učnih načrtih naravoslovje in biologija je dokaj malo tem, pri katerih lahko učitelji vključujejo vsebine o kačah. Zato smo v živalskem vrtu Ljubljana izvedli pedagoške delavnice za osnovnošolce (266 osnovnošolcev, starosti 11–14 let, iz 8 osnovnih šol), na katerih smo jim predstavili kače, ter se odločili raziskati, kakšna so njihova stališča do kač in znanje o kačah pred in po obisku izobraževalne delavnice. V ta namen smo sestavili anketni vprašalnik o kačah, ki ga je del učencev rešil pred, del učencev pa po delavnicah. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci, ki so se neposredno srečali s kačami (držali živali v rokah) že pred delavnicami, izražajo bolj pozitivna stališča do kač kot učenci, ki te izkušnje niso navedli. Podatke skupine učencev pred delavnicami smo analizirali tudi glede na spol in starost učencev (11–12 let – mlajši, 13–14 let – starejši učenci). Pri teh kategorijah nismo opazili statistično pomembnih razlik v stališčih in znanju. Po udeležbi na pedagoških delavnicah so imeli vsi učenci bolj pozitivna stališča do kač in več znanja o kačah v primerjavi z učenci, ki smo jih anketirali pred delavnico. Rezultati naše raziskave lahko učitelje motivirajo za vključevanje vsebin o kačah v pouk, saj bi učenci tako bolje spoznali kače, njihovo vlogo v ekosistemih in pomen njihovega varstva. V raziskavi je razviden pozitiven vpliv učenja z neposredno izkušnjo, kar lahko učitelje spodbudi k uporabi materialov in živih organizmov pri pouku, načrtovanju raznih dejavnosti, terenskega dela ali obiskov delavnic v ustanovah, kjer imajo učenci možnost neposrednega stika z živalmi.[D. Fon]20152015-07-29 00:19:00Diplomsko delo71832UDK: 598.162-057.874(043.2)COBISS_ID: 10624329sl