Participacija otrok in mladih v SlovenijiHojan, Teja (Avtor)
Polak, Alenka (Mentor)
odraslistopnja participacijeaktivno državljanstvoParticipacija je proces izražanja mnenj o zadevah, ki se nas tičejo. Preko participacije v družinskem, prijateljskem, šolskem, lokalnem in družbenem okolju se otroci in mladostniki razvijajo v aktivne državljane. Kljub temu, da ima participacija pozitivne učinke tako na posameznike, kot tudi na družbo, se pojavljajo ovire, ki jo onemogočajo. Empirični del temelji na raziskavi, v kateri je sodelovalo 293 otrok in 101 mladostnik. Zanimalo me je, koliko poznajo pravico do participacije in v kolikšni meri jo prakticirajo. Podatke sem pridobila z anketnim vprašalnikom. Rezultati potrjujejo dve od devetih hipotez in eno delno. Ugotovila sem, da otroci in mladostniki slabo poznajo otrokove pravice in da jih v povprečju otroci poznajo več kot mladostniki, pri čemer je pravica do participacije enako poznana obema skupinama. Za definiranje pravice do participacije obe skupini uporabljata enake definicije, najpogostejša je »pravica do mnenja«. V raziskavi nismo dokazali razlik med otroki in mladostniki pri razumevanju vedenj, ki opredeljujejo (ne)participacijo. Otroci in mladostniki najpogosteje participirajo v družinskem okolju, v lokalnem okolju pa so se razlike pokazale le pri opravljanju prostovoljnega dela v vlogi gasilca. V prijateljskem okolju otroci pogosteje kot mladostniki pričnejo samostojno reševati probleme, v drugih okoljih pa razlik med otroki in mladostniki v samostojnem pričetku reševanja problemov nismo dokazali. Otroci in mladostniki se najmanj pogosto vključujejo v reševanje problemov v šolskem okolju, kar lahko predstavlja zamujeno priložnost za učenje participacije.[T. Hojan]20142015-07-10 21:19:42Diplomsko delo/naloga69173UDK: 316.65-053.5-053.6COBISS_ID: 10242633sl