"Kaj z razredom?"
Prispevek skuša razdelati pojmovanje razreda. Pri tem se osredotoča predvsem na teoretsko tradicijo, ki poteka od Marxa preko Althusserja in Gramscija do postmarksističnega pojmovanja razreda, kot ga razume Laclauova teorija diskurza. Osredotoča se na nekatere ključne poudarke in refleksije pojma razreda, ki vodijo od esencialističnega do neesencialističnega pojmovanja razreda. S pomočjo omenjenih avtorjev postavlja v ospredje njihovo razumevanje razrednosti v povezavi s pojmi razredne identitete oz. subjektivitete, hegemonije, antagonizma, diskurza, ideologije itd. ter skuša osvetliti vpliv teoretskega zasuka od marksizma do postmarksizma na razumevanje pojma razreda in kulturne študije širše.
This contribution attempts to elaborate on the notion of class. It focuses primarily on the theoretical tradition that runs from Marx via Gramsci and Althusser to the Post-Marxist notion of class as understood in LaclauŽs discourse theory. It concentrates on some key highlights and reflections on the concept of class, leading from an essentialist to a non-essentialist conception of class. It presents their understanding of the notions class, class identity/ subjectivity, hegemony, antagonism, discourse, ideology etc. through the authors mentioned above and seeks to highlight the impact of Marxist theoretical thought on understanding the notion of class in Post-Marxism and cultural studies more broadly.
2011
2014-07-11 14:32:21
1060
r6
Andreja
Vezovnik
70
UDK
4
316.342.2:141.82
ISSN pri članku
9
0040-3598
COBISS_ID
3
30590557
0
Predstavitvena datoteka
2014-07-11 14:32:21