Vloga ravnatelja v procesu profesionalnega razvoja učiteljevLap, Eva (Avtor)
Kalin, Janica (Mentor)
profesionalni razvojučiteljravnateljprogrami nadaljnjega izobraževanja in usposabljanjaV magistrskem delu skušamo osvetliti proces učiteljevega profesionalnega razvoja ter vlogo ravnatelja pri njegovem spodbujanju.
V teoretičnem delu sprva opredelimo učiteljevo profesionalnost in pedagoški poklic kot profesijo, nato obravnavamo profesionalni razvoj in kako je ta povezan z učiteljevo poklicno identiteto. Teorijo in temeljna izhodišča profesionalnega razvoja obravnavajo različni pedagoški teoretiki, zato v nadaljevanju opredelimo štiri uveljavljene modele učiteljevega profesionalnega razvoja. Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje učiteljev predstavlja pomemben dejavnik profesionalnega razvoja učiteljev in opredeljuje naslednjo točko našega magistrskega dela, prav tako izpostavljamo tudi stališča učiteljev glede nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Učiteljem so v procesu profesionalnega razvoja v pomoč strokovno utemeljene smernice, ki jih opredeljujemo v nadaljevanju. Zanima nas, kako se lahko učitelji učijo tudi v manj organiziranih in načrtovanih vsakodnevnih šolskih situacijah in interakcijah, kot je na primer učenje na delovnem mestu, zato predstavljamo organizirane in neorganizirane oblike spodbujanja profesionalnega razvoja učiteljev. Posebno pozornost namenjamo tudi raznolikim dejavnikom, ki vplivajo na profesionalni razvoj učitelja.
Pomembno mesto v procesu profesionalnega razvoja učitelja predstavlja ravnatelj, saj njegova vloga vključuje dajanje vzora ter zagotavljanje in ustvarjanje pogojev za profesionalni razvoj strokovnih delavcev. V zadnjem delu magistrskega dela zato obravnavamo vlogo in možnosti ravnatelja pri spodbujanju profesionalnega razvoja učitelja.
S pomočjo polstrukturiranih intervjujev raziskujemo, kako tri osnovnošolske učiteljice doživljajo lastni profesionalni razvoj, ter proučujemo vlogo ravnatelja pri njihovem profesionalnem razvoju.
Ugotavljamo, da intervjuvane učiteljice prepoznavajo pomembno vlogo lastnega profesionalnega razvoja, vendar hkrati zaznavajo številne omejitve in bi si želele drugačne zasnovanosti in izvedbe programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Kljub temu so
za profesionalni razvoj notranje motivirane in jih opredeljene pomanjkljivosti ne ovirajo pri pripravljenosti za udeležbo v različnih programih.
Doživljanje vloge ravnatelja je pri intervjuvanih učiteljicah zelo različno. Pogosto izpostavljena potreba po boljšem sodelovanju z ravnateljem izhaja predvsem iz zaznav učiteljic o (pre)velikih ambicijah ravnatelja, kar jim lahko predstavlja breme za profesionalni razvoj. Intervjuvane učiteljice vlogo ravnatelja doživljajo kot pomemben del svojega profesionalnega razvoja in si želijo njegovih spodbud, usmeritev, podpore in dobre medsebojne komunikacije. Po večini se pričakovanja intervjuvanih učiteljic tudi uresničijo, kar njihovo zadovoljstvo povečuje.20212021-08-28 07:45:33Magistrsko delo/naloga129160VisID: 477844sl