Pedagoška vrednost obiska muzeja v prilagojenem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardomRakovec, Anja (Avtor)
Kemperl, Metoda (Mentor)
Vrhovski Mohorič, Mojca (Komentor)
muzejMuzeji niso samo stavbe, ki hranijo pomembne nacionalne artefakte, temveč imajo tudi vzgojno-izobraževalno vlogo. Tega se v sedanjem času kustosi, muzejski pedagogi in učitelji vedno bolj zavedajo in nudijo različne pedagoške in andragoške programe za različne starostne skupine. Pri oblikovanju pedagoških programov pa muzejski delavci velikokrat »spregledajo« učence s posebnimi potrebami, ki obiskujejo osnovno šolo s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom (v nadaljevanju OŠ s PP z NIS).
V empiričnem delu magistrskega dela sem se zato v okviru raziskave z učiteljico in petimi učenci iz 8. razreda OŠ s PP z NIS udeležila pedagoškega programa. Zanimalo me je, kako v izbranem muzeju na Gorenjskem izvajajo vodenje muzejskih pedagoških programov za učence oziroma kakšna sta potek in kakovost izvedbe predstavljenega pedagoškega programa, kakšen je potek načrtovanja obiska muzeja pri učiteljici in muzejski pedagoginji ter kakšno je mnenje učiteljice in učencev v OŠ s PP z NIS ter kustosinje – muzejske pedagoginje o pedagoški vrednosti obiska muzeja. Do ugotovitev sem prišla s študijo primera – z opazovanjem pedagoškega programa, intervjujema z učiteljico in muzejsko pedagoginjo in z vprašalniki, ki sem jih razdelila učencem.
Z raziskavo sem ugotovila, da izbran pedagoški program za učence, ki obiskujejo OŠ s PP z NIS, ni specialno oblikovan. Bil je samo prilagojen posebnim potrebam učencev. Kljub temu pedagoški program vrednotim pozitivno. Dejavnosti v programu so bile sistematične ter povezane in usklajene z učno snovjo in s posebnimi potrebami učencev. Muzejska pedagoginja in učiteljica pri sodelovanju poudarjata pomen izmenjave pomembnih informacij, kot so posebne potrebe, število učencev ter vsebina. Učiteljica je za obisk vodenega ogleda muzeja izdelala načrt, v katerem je določila število učencev, pot in izvajalca vodenja. Muzejska pedagoginja pedagoške programe načrtuje v skladu z učnimi načrti. Rezultati raziskave kažejo tudi, da so vsi udeleženci raziskave (učenci, učiteljica in muzejska pedagoginja) obisk muzeja doživeli pozitivno. Muzejska pedagoginja in učiteljica sta velik pomen pri učenju v muzeju pripisali drugemu pedagogu, interdisciplinarnosti ter neposredni izkušnji z muzejskimi predmeti. Učenci so izpostavili, da so se naučili veliko novega o učni snovi in da jim je snov po obisku muzeja bolj razumljiva.
Z magistrskim delom želim doprinesti nova spoznanja za razumevanje vrednosti obiska muzeja za učence v OŠ s PP z NIS, kar je v slovenskem prostoru manj raziskana tema in s tem prispevati k razvoju muzejskega in šolskega izobraževanja učencev z LMDR.20202020-10-24 07:42:04Magistrsko delo/naloga121718COBISS_ID: 33833987sl