20.500.12556/RUL-121530
From dawn till doom – Od zore do pogube: razvoj in značilnosti doom metala kot glasbenega pojava
razvoj in značilnosti doom metala kot glasbenega pojava
From dawn till doom: the development and characteristics of doom metal as a musical phenomenon
diplomsko delo
Popularna glasba ne obsega le zvrsti, ki so v središču pozornosti (in medijskih luči), ampak obstaja mnogo podtalnih tokov in tvorb, ki ostajajo (ali vztrajajo) na senčni strani popkulture. Čeravno heavy metal že dolgo ni več samo del undegrounda, pa to ne bi mogli ravno trditi za doom rock, o katerem se še zmeraj malokrat razpravlja tako v strokovno-znanstvenih kot poljudnejših prispevkih. Namen naloge je jasneje osvetliti in razbistriti “fenomenologijo” dooma, te glasne, počasne ter otožne glasbene estetike, ki več poudarka daje prvinskim zvočnim dražljajem, kakor pa sofisticiranosti, in nosi edinstveno distinkcijo, nasprotno vsem drugim metalskim oblikam – njegova odlika je v izrecni počasnosti. Tematike se lotevam na treh nivojih: v prvem delu ob zgodovinski analizi preučujem razvojna obdobja pojava, v drugem sklopu skušam prikazati glavne žanrske konvencije s pomočjo zvokovnih, vizualnih in besedilnih kodov, na analitični ravni pa tekstualno obravnavam sedem (a)tipičnih žanrskih albumov, kjer ugotavljam, da je po skoraj 40-letni tradiciji doom metala še vedno temeljno delo prva plošča (oz. prve plošče) skupine Black Sabbath.
Popular music not only encompasses genres that are at the center of attention (and media spotlight), but there are many subterranean currents and formations that remain (or persist) on the shady side of pop culture. Although heavy metal has long been not just a part of the undeground, this couldn’t be said for doom rock, which is still rarely discussed in both professional and scientific articles. The aim of the thesis is to shed more light on and clarify the “phenomenology” of doom, this loud, slow and morose musical aesthetic that emphasizes more primal sound stimuli than sophistication and carries a unique distinction, unlike any other metal form - its feature is in explicit slowness. I tackle the topic on three levels: in the first part I study the developmental periods of the phenomenon with historical analysis, in the second part I try to show the main genre conventions with the help of sonic, visual and verbal codes, and on the analytical level I textually examine seven (a)typical genre albums. I find that after almost 40 years of doom metal tradition, the first record (or first records) of the Black Sabbath is still a fundamental work.
Black Sabbath
popularna kultura
rockovska glasba
zgodovina
žanr.
Black Sabbath
popular culture
rock music
history
genre.
true
true
false
[R. Setničar]
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2020-10-14 08:30:02
2020-10-14 08:30:08
2022-09-02 03:59:47
0000-00-00 00:00:00
2020
0
Ljubljana
0
Ljubljana
61 str.
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
316.7:78.011.26(043.2)
122623
37778691
4117.pdf
4117.pdf
1
3B204200D1F768DA16AB371868EE416D
e938588050a07959677f339d19582138e47e1a445abcb8b38f368e834f68640a
e80263b8-a1ba-11eb-a523-00155dcfd717
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?lang=slv&id=136468
Fakulteta za družbene vede
0
0
0