Optimizacija izgub električnega pogona z asinhronskim motorjemFABIJAN, ŽIGA (Avtor)
Fišer, Rastko (Mentor)
asinhronski motorfrekvenčni pretvornikV/Hz metodaslabljenje poljačrpalkaMatlabMagistrsko delo obravnava področje delovanja asinhronskega motorja. Asinhronskemu motorju je prigrajen frekvenčni pretvornik, ki omogoči nastavljanje vrtilne hitrosti in amplitudne vrednosti vhodne napetosti. Krmiljenje s skalarno V/Hz metodo je cenovno ugodnejše od vektorske, vendar pri tem prihaja do pretiranega magnetenja asinhronskega motorja, kar se še zlasti izrazi pri izkoristku ob nižjih obremenitvah. Namen naloge je doseči optimalno magnetenje motorja s pomočjo nastavljanja razmerja V/Hz pri različnih vrtilnih hitrostih in navorih motorja ter izboljšanje izkoristka električnega pogona z asinhronskim motorjem (EPAM).
V programu Matlab smo razvili sistem numeričnih enačb, ki opisujejo delovanje asinhronskega motorja. Na podlagi rezultatov smo dobili vrednosti izgub in izkoristkov asinhronskega motorja in frekvenčnega pretvornika, ki smo jih primerjali z dobljenimi meritvami. V nadaljevanju smo izračunali izkoristke in letno porabo električne energije na primeru delovanja 2,2 kW sistema črpalke in EPAM. V zaključnem delu naloge smo za lažjo uporabo simulacij izdelali grafični vmesnik v oblikovalnem orodju App Designer.
Z optimizacijo magnetenja asinhronskega motorja smo uspešno izboljšali izkoristke ter zmanjšali izgube asinhronskega motorja in EPAM, kar se je najbolj izrazilo pri nizkih obremenitvah. Največje zmanjšanje izgub se je pokazalo pri izgubah zaradi magnetenja ter pri statorskih izgubah v navitju. Iz dobljenih rezultatov z uporabljeno metodo magnetenja asinhronskega motorja je razvidno, da bi jih bilo smiselno uporabiti v industriji, kjer so obremenitve pogona nižje od nazivne vrednosti, saj bi tako zmanjšali izgube pogona ter obenem zmanjšali obratovalne stroške in podaljšali življenjsko dobo postroja.20202020-06-23 13:05:01Magistrsko delo/naloga117074VisID: 49701sl