Učenčeva vprašanjaŠebalj, Taja (Avtor)
Valenčič Zuljan, Milena (Mentor)
učenčeva vprašanjaObičajna oblika komuniciranja temelji na pogovoru vsaj dveh sodelujočih, kar pomeni, da vedno nekdo sprašuje, drugi pa odgovarja, pojasnjuje, komentira … Na osnovi vprašanj se izoblikuje tema in namen pogovora. Podobno je tudi pri pouku, z bistveno razliko, da je pogovor pri pouku ciljno načrtovan. Najbolj se življenjskemu pogovoru približa prosti pogovor. V njem zastavljajo vprašanja učenci in učitelj.
V teoretičnem delu sem opredelila vlogo vprašanj v preteklosti, vlogo učitelja v učnem procesu, predstavila različne vrste vprašanj, predvsem pa sem se osredotočila na učenčeva vprašanja. Zastopanost učenčevih vprašanj pri pouku ima namreč po mojem mnenju še vedno premajhen delež v primerjavi z učiteljevimi vprašanji učencem. Pomemben cilj sodobne šole je učence spodbuditi in usposobiti, da znajo in želijo spraševati in v sodelovanju z drugimi iskati odgovore na zastavljena vprašanja.
V empiričnem delu sem se usmerila na učiteljeve spodbude pri učenčevih vprašanjih in odzive na učenčeva vprašanja. Osredotočila sem se tudi na taksonomski nivo učenčevih vprašanj med poukom. Pozorna sem bila tudi na količino zastavljenih vprašanj v posameznih učnih urah pri pouku matematike, v 9. razredih bilo je 70 učencev. Pozorna sem bila tudi pri razporeditvi vprašanj skozi učno uro. Zanimalo me je tudi kolikšen pomen učenci pripisujejo zastavljanju vprašanj ter s kakšnimi nameni jih zastavljajo.20192019-10-18 03:21:31Diplomsko delo/naloga111974COBISS_ID: 12644169sl