Eksperimentalna analiza koeficienta sunka pri prometni obremenitviHekič, Doron (Avtor)
Turk, Goran (Mentor)
Žnidarič, Aleš (Komentor)
koeficient sunkadinamično vzbujanje mostu s prometno obtežbovpliv hitrosti na koeficient sunkameritve odziva obstoječega mostunumerična integracija pospeškovEden od parametrov, ki igra pomembno vlogo pri oceni prometne varnosti obstoječih premostitvenih
objektov, je koeficient sunka.Kljub številnim raziskavam na tem področju še vedno prihaja do
razhajanj, ali so za oceno varnosti obstoječih premostitvenih objektov bolj primerni koeficienti sunka,
izračunani iz deformacij, ali iz pomikov. In do razhajanj, kateri izmed njih so večji.
V magistrski nalogi je analiziran obstoječi armiranobetonski cestni most z obojestranskim previsom
brez dilatacij, ki s ploščasto prekladno konstrukcijo premošča razpetino 10 metrov. Na mostu je bilo
tekom meritev nameščenih skupno 24 merilnikov deformacij, pomikov in pospeškov, s katerimi je bil
merjen odziv mostu pri prečkanju kalibracijskega vozila med popolno prometno zaporo. Z namenom
simulacije neravnine na vozišču mostu je pri nekaj vožnjah kalibracijsko vozilo pred oziroma nad
mostom prevozilo oviro.
Povzete so ugotovitve nekaterih prejšnjih študij, ki so se ukvarjale z določitvijo koeficienta sunka,
predstavljen pa je tudi postopek za določitev koeficienta sunka, ki je bil uporabljen v tem delu.
Prikazani so tipični signali iz različnih merilnikov, kjer je opisan postopek odstranitve začetnega
odmika in glajenja signalov. Za vse signale iz merilnikov deformacij in pomikov so prikazane največje
izmerjene vrednosti in pripadajoči koeficienti sunka v odvisnosti od pozicije senzorja in v odvisnosti
od hitrosti kalibracijskega vozila. Primerjava izračunanih koeficientov sunka iz deformacij in pomikov
je opravljena z izračunom koeficienta korelacije r z namenom ugotovitve, pri kateri kombinaciji
hitrosti kalibracijskega vozila so koeficienti najbolj povezani.
Meritve iz merilnikov pospeškov so bile uporabljene za izračun pomikov. Maksimalne vrednosti
izračunanih pomikov so bile primerjane z izmerjenimi pomiki. Za ugotovitev, pri katerih hitrostih
kalibracijskega vozila je izbrana metoda za izračun pomikov iz meritev pospeškov najnatančnejša, je
bila povezanost izračunanih in izmerjenih pomikov določena za različne kombinacije hitrosti
kalibracijskega vozila.D. Hekič]20192019-09-21 07:16:16Magistrsko delo/naloga110965UDK: 620.1:624.074.1(497.4)(043.3)VisID: 136991COBISS_ID: 8901217sl