Kompetence razrednih učiteljev za poučevanje ritmične gimnastike na razredni stopnjiAškerc, Karolina (Avtor)
Štemberger, Vesna (Mentor)
razredni učiteljiV magistrskem delu smo ugotavljali, kako razredni učitelji ocenjujejo lastno kompetentnost za poučevanje ritmične gimnastike na razredni stopnji, koliko poznajo ta šport in kakšno podporo jim na tem področju nudi šola.
V teoretičnem delu smo opredelili pojem kompetence. Pregledali smo različne projekte, ki oblikujejo okvirje ključnih kompetenc in jih med seboj primerjali. Zapisali smo tudi nekaj o opredelitvi učiteljskih kompetenc v Sloveniji. Z različnimi seznami teh smo si pomagali oblikovati seznam učiteljskih kompetenc za poučevanje ritmične gimnastike.
V empiričnem delu je sodelovalo deset učiteljic razrednega pouka iz šestih različnih osnovnih šol. Zanimal nas je njihov odnos do ritmične gimnastike. Vprašali smo jih, kaj si predstavljajo pod ritmično gimnastiko, kakšne so njihove izkušnje s tem športom, kako vsebine ritmične gimnastike vključujejo v svoje ure športa, ali se čutijo kompetentne za poučevanje ritmike na razredni stopnji. Na koncu pa smo jim postavili še vprašanja, ki so pokazala odnos šole, na kateri poučujejo, do tega športa.
Pridobljeni rezultati kažejo, da se učiteljice čutijo kompetentne za poučevanje ritmičnih vsebin pri športu. Področja kompetentnosti oz. nekompetentnosti ne izstopajo in tudi nobeno področje želenega dodatnega znanja ne izstopa. Po pregledu odgovorov, literature in učnega načrta smo ugotovili, da program šolske ritmične gimnastike ni tako zahteven in ga razredni učitelji lahko načrtujejo, poučujejo in demonstrirajo brez posebnih dodatnih znanj oz. kompetenc.
Največ izkušenj z ritmično gimnastiko so učiteljice pridobile preko svojih učenk, ki trenirajo ta šport. Predstava učiteljic, kaj sploh je ritmična gimnastika, je ustrezna. Ritmične vsebine, ki jih učiteljice poučujejo pri športu so: delo s kolebnico, obročem in trakom ter obrati, drže, skoki in poskoki.
Podpora šole na tem področju je ustrezna. Na vseh šolah imajo učiteljice na voljo kolebnice in obroče, ponekod tudi ostale ritmične pripomočke. Na petih od šestih šol imajo klubski ritmični krožek in posledično tudi ritmične nastope na različnih šolskih prireditvah. Udeležba izobraževanj z ritmično vsebino je slaba (ena od desetih učiteljic), želja po tem pa malo večja (pet od desetih učiteljic).20192019-09-11 03:18:54Magistrsko delo/naloga109962COBISS_ID: 12573513sl