Računalniška simulacija procesa globokega vleka ob upoštevanju numeričnih ali geometrijskih zavornih letev
Razvoj v avtomobilski industriji gre vedno bolj v smeri zmanjšanja emisij, večje ekonomičnosti in izboljšanja varnosti. Da bi zadostili vsem pogojem, se je pričel razvoj novih, izboljšanih materialov. Visokotrdnostno jeklo (HSS – High Strength Steel) in napredno visokotrdnostno jeklo (AHHS – Advanced High Strength Steel) sta materiala z izboljšanimi karakteristikami, ki pa zahtevata naprednejše metode preoblikovanja. Klasične metode za preoblikovanje standardnih jekel v tem primeru ne zadostujejo, zato je za razvoj končnega izdelka ključna uporaba računalniških simulacij. S programskim paketom AutoForm R7 smo primerjali numerični in geometrijski model vlečne zavore za proces izdelave notranjega dela B stebrička v avtomobilu. Umeščen je med prvimi in zadnjimi vrati in je ključen element pri zagotavljanju varnosti potnikov v primeru bočnega trka in prevračanja vozila. Rezultati so pokazali, da je računalniška simulacija z uporabo numeričnega modela zavor hitrejša, a iz vidika rezultatov manj zanesljiva. Računalniška simulacija z uporabo geometrijskega modela zavore, traja dalj časa, a bolj natančno popiše dejansko stanje celotnega procesa preoblikovanja.
The evolution in automotive industry is driven towards reducing emissions, increasing economy and improving safety. To fulfil all the conditions, development of new improved materials was started. High Strength Steel (HSS) and Advanced High Strength Steel (AHSS) are materials with improved characteristics, which require advanced design methods. Classic methods of transforming standard steel therefore do not reach the requirements, which is why using computer simulations in the design process is key for development of the final product. By using computer simulations in program AutoForm R7, we have compared numerical and geometrical models of drawbeads for production of the inner part of B column inside the car. It is placed between front and rear door and it presents the key safety element in case of side crash and roll over. As a result, the computer simulation with numerical drawbead model is faster, but less reliable. Computer simulation with geometric drawbead model takes longer, but the whole design process is more accurate.
2019
2019-09-09 15:37:11
1060
preoblikovanje pločevine, globoki vlek, visokotrdnostna jekla, numerične simulacije, numerične zavore, geometrijske zavore
sheet forming, deep drawing, high strenght steel, numerical simulations, numerical drawbeads, geometric drawbeads
mb12
[A. Ivić]
Aljaž
Ivić
70
Tomaž
Pepelnjak
991
UDK
4
621.98:669.14:004.942(043.2)
VisID
16
216268
COBISS_ID
3
16925467
4283.pdf
4000658
Predstavitvena datoteka
2019-09-09 15:37:17