Računalniška simulacija procesa globokega vleka ob upoštevanju numeričnih ali geometrijskih zavornih letevIvić, Aljaž (Avtor)
Pepelnjak, Tomaž (Mentor)
preoblikovanje pločevinegloboki vlekvisokotrdnostna jeklanumerične simulacijenumerične zavoregeometrijske zavoreRazvoj v avtomobilski industriji gre vedno bolj v smeri zmanjšanja emisij, večje ekonomičnosti in izboljšanja varnosti. Da bi zadostili vsem pogojem, se je pričel razvoj novih, izboljšanih materialov. Visokotrdnostno jeklo (HSS – High Strength Steel) in napredno visokotrdnostno jeklo (AHHS – Advanced High Strength Steel) sta materiala z izboljšanimi karakteristikami, ki pa zahtevata naprednejše metode preoblikovanja. Klasične metode za preoblikovanje standardnih jekel v tem primeru ne zadostujejo, zato je za razvoj končnega izdelka ključna uporaba računalniških simulacij. S programskim paketom AutoForm R7 smo primerjali numerični in geometrijski model vlečne zavore za proces izdelave notranjega dela B stebrička v avtomobilu. Umeščen je med prvimi in zadnjimi vrati in je ključen element pri zagotavljanju varnosti potnikov v primeru bočnega trka in prevračanja vozila. Rezultati so pokazali, da je računalniška simulacija z uporabo numeričnega modela zavor hitrejša, a iz vidika rezultatov manj zanesljiva. Računalniška simulacija z uporabo geometrijskega modela zavore, traja dalj časa, a bolj natančno popiše dejansko stanje celotnega procesa preoblikovanja.[A. Ivić]20192019-09-09 15:37:11Zaključna naloga109883UDK: 621.98:669.14:004.942(043.2)VisID: 216268COBISS_ID: 16925467sl