Razumevanje in pomnjenje pesniških besedil ter vloga rimeSlosar, Neža Marija (Avtor)
Kos, Matevž (Mentor)
Perenič, Urška (Mentor)
Žunkovič, Igor (Komentor)
razumevanjepomnjenjezvočnostrimapesniško besediloeksperimentanketaNa podlagi metodoloških izhodišč, ki zajemajo glavna spoznanja o delovanju spomina, opredelitev rime in njuno medsebojno povezanost, si postavljam vprašanje, kakšno je razmerje med zvenom in pomenom ter pomnjenjem in razumevanjem in kakšno funkcijo ima pri tem rima. Ta izhodišča so nato preverjena z eksperimentom ob izbranih pesmih. Na izbranem vzorcu se pokaže, da je (dobro) pomnjenje mogoče razložiti z vidika dobrega razumevanja prebranih pesmi, k čemur pripomore njihova zvočna oblikovanost, rima tu deluje po principu selektivnega mehanizma. V primeru, da je razumevanje slabše oz. ga bralec v anketi ne izkaže, pa je mogoče sklepati, da je zvočnost besed, kjer rima igra pomembno vlogo, omogočila (vsaj) pomnjenje.20192019-07-12 07:45:29Diplomsko delo/naloga108689VisID: 429219sl