Zahtevki kupca v primeru napak na blagu, kupljenem na spletuPolovšak, Urška (Avtor)
Vlahek, Ana (Mentor)
nakupovanje prek spletaprodaja na daljavonapake na blagujamčevalni zahtevki potrošnikamednarodna pristojnostkolizijsko pravovarstvo potrošnikovpoenotenje minimalna harmonizacijapopolna harmonizacija.Namen magistrskega diplomskega dela je izpostaviti problematiko pravne razdrobljenosti na področju varstva potrošnikov znotraj Unije, ki negativno vpliva na razvoj notranjega trga. Spletne potrošniške pogodbe so v skladu z razvojem digitalne dobe postale vse bolj priljubljene, vendar pa njihova pravna regulacija ne sledi razvoju, je neustrezna, dvoumna in uporabniku neprijazna. To povzroča negotovost potrošnikov in podjetij pri čezmejnem poslovanju. Nezaupanje potrošnikov v spletne nakupe pomeni, da ne izkoriščajo priložnosti notranjega trga in s tem večje ponudbe blaga po konkurenčnih cenah. Podjetja pa zaradi obstoječih razlik v predpisih omejujejo poslovanje na zgolj določene trge, kar zanje pomeni zamujene priložnosti širitve poslovanja.
V začetnem delu se bom osredotočila predvsem na sistematično analizo določb, ki se nanašajo na pravice potrošnika v primeru napak na blagu, kupljenem na spletu. Predstavila bom nacionalno in nadnacionalno ureditev, ki je predvsem na področju jamčevalnih zahtevkov pogosto neusklajena zaradi pristopa minimalnega usklajevanja z Direktivo. Različne zakonodaje znotraj Skupnosti pomenijo razdrobljen pravni okvir, ki pomeni veliko oviro za razvoj čezmejnih transakcij in s tem enotnega trga. Regulacija na tem področju je potrebna, saj bo v nasprotnem primeru svetovna negotovost glede pravnega učinka spletnega nakupovanja pomenila, da enotni trg ne bo prilagojen razvoju in priložnostim, ki jih ponuja digitalna doba. V zaključnem poglavju bom kritično analizirala dosedanje poskuse poenotenja varstva potrošnikov ter predstavila aktualni predlog Komisije v tej smeri.20192019-01-26 07:45:04Magistrsko delo/naloga106103VisID: 86589COBISS_ID: 16612177sl