20.500.12556/RUL-103989
Vloga grafičnih elementov pri merjenju zadovoljstva v spletnih anketah
The influence of graphic elements in measurement of satisfaction in web surveys
Spletne ankete so v proces zbiranja anketnih podatkov vnesle številne spremembe. Med drugim omogočajo bistveno več možnosti pri oblikovanju anketnih vprašalnikov. V tem okviru so pomembni grafični elementi, ki lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo, hkrati pa lahko povzročijo nepredvidene spremembe v razumevanju vprašanj. Posebej aktualna je njihova vloga pri ocenjevalnih spremenljivkah na ordinalnih lestvicah, ki so izredno pogoste v družboslovnem in marketinškem raziskovanju. Cilj diplomskega dela je ovrednotiti uporabo grafičnih elementov v tovrstnih lestvicah. Pri tem se osredotočamo na vlogo grafičnih elementov pri merjenju zadovoljstva v spletnih anketah. V tem okviru smo pregledali ustrezno literaturo, s posebnim poudarkom na kognitivnih vidikih izpolnjevanja anketnih vprašalnikov in na vidikih vizualnega oblikovanja vprašanj v spletnih anketah. V empiričnem delu smo izvedli eksperiment s pomočjo spletne ankete (n = 153), v okviru katerega je ena skupina odgovarjala na vprašanja z ocenjevalnimi spremenljivkami na petstopenjski ordinalni lestvici z običajnimi izbirnimi gumbi, druga pa z grafičnimi elementi, pri čemer smo izbrali običajne smeške. Rezultati so pokazali, da so odgovori pri vprašalniku z vključenimi grafičnimi elementi bolj zanesljivi. Zaradi razmeroma majhnega vzorca so se ostali učinki uporabe grafičnih elementov zgolj nakazovali: manj izraženo strinjanje na ocenjevalnih lestvicah, manjše končno zadovoljstvo s celotnim vprašalnikom in večji učinki pri nižje izobraženih.
Web surveys have introduced a number of changes to the survey data collecting process. Significantly more possibilities in forming the questionnaires have been presented to the researches. In this context, graphic elements can improve user experience, as well as cause unforeseen changes in the understanding of the issue. The role of graphic elements in the evaluation variables on the ordinal scales, which are extremely common in social sciences and marketing research, is particularly relevant. The goal of this thesis is to evaluate the effects of graphic elements in such scales. We have focused on the role of graphic elements in measurement of satisfaction in web surveys. We have examined relevant literature, putting a special emphasis on the cognitive aspects of filling survey questionnaires, as well as on the aspects of visual design of questions in web surveys. In the empirical part, we have conducted an experiment based on a web survey (n = 153), in which one group answered questions with evaluation variables on a five-level ordinal scale with the usual selection buttons, and the other group with graphic elements, for which we selected the usual smiley faces. The results have shown that the answers with the included graphic elements were more reliable. Due to a relatively small sample, other effects of the use of graphic elements have only been indicated: less pronounced agreement on the rating scales, lower final satisfaction with the overall questionnaire and bigger effects on the respondents with a low level of education.
spletne ankete
grafični elementi
merjenje zadovoljstva
eksperiment.
web surveys
graphic elements
satisfaction measurement
experiment.
true
false
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2018-09-30 07:45:03
2018-09-30 07:45:10
2022-08-17 03:42:34
0000-00-00 00:00:00
2018
0
0
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
1970-01-01
101077
35926109
1131.pdf
1131.pdf
1
0EC8D28644002C2A81D4482A51887321
20cefd61d8c76bd60cd2caf16ff799a6d3c4bb547bac2b8c373b41427502c025
f474dc9e-a1b5-11eb-a523-00155dcfd717
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?lang=slv&id=114500
Fakulteta za družbene vede
0
0
0