20.500.12556/RUL-103755
Predlog rekonstrukcije dvopasovnega krožišča s kapacitetno in prometno-varnostno analizo
magistrsko delo
Proposal for the reconstruction of a two-lane roundabout with capacity and traffic-safety analysis
master thesis
Krožna križišča so križišča, kjer prednostna cesta poteka v zaključenem krogu, promet pa se odvija v nasprotni smeri gibanja urnih kazalcev. Razvila so se kot alternativa klasičnim križiščem in imajo številne prednosti. Od teh izstopa izboljšanje prometne varnosti, saj se število konfliktnih točk v primerjavi s klasičnim križiščem zmanjša za več kot polovico. Dvopasovna krožišča imajo dva krožna vozna pasova, ampak se kapaciteta s tem ne podvoji, ustvarijo pa se nove konfliktne točke in konfliktni odseki. Danes se dvopasovna krožišča izvajajo le izjemoma, ko ni možno izvesti turbo krožišča. Turbo krožišče je krožišče s spiralnim potekom krožnih voznih pasov, ki so med seboj ločeni z delineatorjem.
V magistrskem delu je obravnavano dvopasovno krožišče na mengeški obvoznici ter predlog rekonstrukcije v turbo krožišče. Izvedena je analiza kapacitetnih parametrov obeh s programskim orodjem SIDRA INTERSECTION in analitično z uporabo Bovyjeve enačbe. Dodatno je izdelan simulacijski model za obe rešitvi in simulacije za merodajno jutranjo prometno koncu na koncu planske dobe leta 2038. Poleg kapacitetnih parametrov smo kot rezultat simulacije dobili tudi trajektorije vozil, ki smo jih uporabili kot vhodni podatek za modelsko analizo konfliktnih točk. Analiza prometne varnosti dvopasovnega in turbo krožišča pokaže, da je prometno varnejše turbo krožišče. Na podlagi kapacitetne analize, prometno varnostne analize in kriterijev upravičenosti, lahko zaključimo, da je turbo krožišče na tem mestu primernejša rešitev od klasičnega dvopasovnega krožišča.
Roundabout is a type of circular intersection in which road traffic flows in an anti-clockwise direction. They were developed as an alternative to classic intersection and have many adventages. From those stands out improvement of road safety because number of possible collision points compared to classic intersection is reduced by more than half. The two-lane roundabout have two circular lanes, but with that capacity doesn't duplicate but new possible collision points and conflicts areas are created. Today, two-lane roundabout are performed only exceptionally when a turbo roundabout can't be performed. A turbo roundabout is a roundabout with spiral course of circular lanes separated by a raised lane separator.
In this master thesis is discussed two-lane roundabout on the bypass road of Mengeš and a proposal of reconstruction into turbo roundabout. An analysis of the capacity parameters were performed with SIDRA INTERSECTION and analytically using Bovy model. In addition, a simulation model was developed for both solutions and simulations for the relevant morning traffic peak at the end of the planning period in 2038. As a result of the simulation, we also received vehicle trajectories that were used as inputs for the model analysis of conflict points. The traffic safety analysis of the two-lane and turbo roundabout shows that turbo roundabout has less possible collision points. On the basis of capacity analysis, traffic safety analysis and eligibility criteria, we can conclude that the turbo roundabout at this site is a more suitable solution than a conventional two-lane roundabout.
rekonstrukcija
dvopasovno krožišče
turbo krožišče
kapaciteta
prometna varnost
analitični model
simulacija
reconstruction
two lane roundabout
turbo roundabout
capacity
road safety
analytical model
simulation
true
true
false
[D. Logar]
Slovenski jezik
Angleški jezik
Magistrsko delo/naloga
2018-09-25 07:45:19
2018-09-25 07:45:26
2022-08-17 03:41:28
0000-00-00 00:00:00
2018
0
0
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
625.739:656.1(043.3)
132341
8569185
2657.pdf
2657.pdf
1
FC2EA3E09933FDB8203594081AD555FD
397b81ca43f3ddc432bff230a140a4dbc47a8f2cc07600648202b82257dfc3ee
e56641bf-a1b5-11eb-a523-00155dcfd717
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?lang=slv&id=114247
Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
0
0
0