Vidiki integracije pri učenju plavanja otrok z motnjo avtističnega spektraGabrovšek, Nina (Avtor)
Karpljuk, Damir (Mentor)
Zorko, Anja (Komentor)
motnje avtističnega spektraavtizemplavanjesocialna integracijaprilagojeni plavalni programiNamen diplomskega dela je prikazati pomen telesne aktivnosti za otroke, ki imajo motnjo avtističnega spektra. Predstaviti plavanje, ki je le ena izmed možnosti, katera pozitivno vpliva na telesni, gibalni in psihološki razvoj otrok z motnjo avtističnega spektra.
Otroci z motnjo avtističnega spektra imajo triado primanjkljajev na področju komunikacije, vedenja in socializacije. Podrobneje smo se ukvarjali z zadnjo. Prav socializacija je eden izmed glavnih dejavnikov, po katerih ločimo avtistične otroke od tistih z drugimi razvojnimi motnjami. Velja tudi nepisano pravilo, da je vsak izmed njih drugačen. Mnogi se izogibajo socialnih stikov, imajo odstopanja v vzajemnih čustvenih in socialnih odnosih. Nekateri imajo odpor do sprememb in so navajeni rutine, spet druge spremembe ne motijo. Cilj je bil prikazati vidike oziroma možnosti socialnega vključevanja otrok z motnjo avtističnega spektra in predstaviti njihove pozitivne učinke.
Osredotočili smo se na obdobje otroštva do adolescence otrok z motnjo avtističnega spektra, ki se vključujejo v plavalne tečaje na eni izmed ljubljanskih plavalnih šol. Na podlagi primerov iz prakse smo lahko povzeli nekaj dejstev o vidikih integracije teh otrok v plavalne skupine.
Raziskav o sami integraciji otrok z motnjo avtističnega spektra v športu ni veliko. Obstoječe raziskave se navezujejo predvsem na šolski sistem in ne na izvenšolske športne dejavnosti. Vseeno smo na podlagi tuje literature in primerov iz prakse v diplomski nalogi ugotovili, da lahko otroka v plavalne skupine vključujemo popolnoma samostojno ali s pomočjo spremljevalca. Vsekakor pa vključevanje pozitivno vpliva na socialni razvoj otroka s to razvojno motnjo.20182018-09-16 07:20:02Diplomsko delo/naloga103304VisID: 22541COBISS_ID: 5422513sl