20.500.12556/RUL-103090
Vizualizacija trkov delcev v hadronskih trkalnikih
Visualization of particle collisions in hadron colliders
V delu predstavljamo sistem za vizualizacijo trkov osnovnih delcev, v fiziki
visokih energij, ki smo ga razvili s sodelovanjem s CERN-om. Pri eksperi-
mentih v fiziki osnovnih delcev raziskovalci zajamejo ogromno količino po-
datkov, na podlagi katerih poskušajo rekonstruirati dogajanje. Za boljše
razumevanje dogajanja je potrebna ustrezna vizualizacija, kar v primeru ve-
like količine podatkov predstavlja svojevrstni izziv. Še posebej v primeru,
ko želimo takšno količino podatkov vizualizirati v realnem času in z visoko
stopnjo interaktivnosti.
Zaradi želje po čim širši dostopnosti smo se odločili za implementacijo v
spletnih tehnologijah. V ta namen smo razvili sistem za vizualizacijo opisanih
eksperimentov v spletnem brskalniku z uporabo tehnologije WebGL. Sistem
je optimiziran za čim hitrejše in učinkovitejše delovanje na grafičnih proce-
sorskih enotah. Pri tem smo se osredotočili na minimizacijo klicev za izris,
in minimizacijo prenosa podatkov na grafično kartico. To se je izkazalo za
zelo učinkovito rešitev, kar potrjuje performančna analiza razvitega sistema.
Sistem smo testirali tudi z uporabo ogrodja Med3D, ki uporablja hibridni
način upodabljanja. Ta združuje upodabljanje preko brskalnika z upodablja-
njem na namenskem strežniku.
In this work we present a visualization system for particle collisions in high-
energy physics, which we developed in cooperation with CERN. During the
experiments in particle physics a large amount of data is acquired, used
for event reconstruction. For better understanding suitable visualization is
needed. This poses a big challenge due to large amount of data, especially
when we want to achieve real-time interactive functionality.
For wider accessibility we decided to implement the visualization in web-
based technologies. We developed a visualization system using WebGL, op-
timized for fast and efficient use with GPUs. We focused on minimization
of draw calls and minimization of data transfer to the the GPU. This proofs
as an efficient solution confirmed by performance analysis of the developed
system.
The system was also tested using the Med3D system, which uses a hybrid
rendering mode. This combines rendering through a browser with rendering
on a dedicated server.
vizualizacija trkov delcev
CERN
WebGL
klic za izris
Med3D
visualization of particle collisions
CERN
WebGL
draw call
Med3D
true
false
false
Slovenski jezik
Angleški jezik
Diplomsko delo/naloga
2018-09-13 14:15:02
2018-09-13 14:15:05
2022-08-16 03:39:55
0000-00-00 00:00:00
2018
0
0
0000-00-00
NiDoloceno
NiDoloceno
NiDoloceno
0000-00-00
0000-00-00
0000-00-00
1970-01-01
21720
Strban_Sebastien_-_Vizualizacija_trkov_delcev_v_hadronskih_trkalnikih.pdf
Strban_Sebastien_-_Vizualizacija_trkov_delcev_v_hadronskih_trkalnikih.pdf
1
C7256515067A3D2D84CFDFD4FDE08286
7b978cff6c23ecb30828ed54882c83987b83c88cc984b106d99798417e55615f
b5668a84-a1b5-11eb-a523-00155dcfd717
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?lang=slv&id=113481
Fakulteta za računalništvo in informatiko
0
0
0