Izdelava mobilnih aplikacij med učenci drugega triletja osnovne šole s programom App InventorPipan, Vanessa (Avtor)
Nančovska Šerbec, Irena (Mentor)
App Inventorvizualni programski jezikučenje v parudruga triadamobilne napraveV magistrskem delu smo predstavili možnosti uporabe orodja App Inventor za učenje programiranja med učenci drugega triletja osnovne šole. Živimo v času, ko so mobilne naprave vseskozi prisotne pri vseh starostnih skupinah. Orodje App Inventor učencem omogoča ustvarjanje realnih aplikacij za mobilne naprave, kar jih motivira za učenje programiranja.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo razložili, zakaj je treba razvijati računalniško mišljenje pri otrocih ter kako razvoj razmišljanja pri začetnem programiranju opiše neopiagetova teorija kognitivnega razvoja. Osnovnošolski učitelji se učenja osnovnih konceptov programiranja lotevajo na različne načine, eden izmed njih je učenje preko vizualnih programskih jezikov. Teh je na voljo vedno več, zato smo v nadaljevanju izpostavili njihove prednosti in slabosti. Večina učiteljev v Sloveniji učencem predstavi osnovne koncepte programiranja preko vizualnega programskega jezika Scratch. Ko učenci spoznajo programiranje preko Scratcha in usvojijo nekaj konceptov programiranja, jim program Scratch morda ne predstavlja več izziva. Zato morajo učitelji iz množice programov izbrati ustrezno zahtevnega za nadaljnje učenje. Predstavili smo orodje App Inventor in ga na osnovi zadnjih raziskav primerjali z orodjem Scratch.
V empiričnem delu sledi raziskava, ali lahko učitelji s programom App Inventor nadaljujejo učenje programiranja ob predpostavki, da so začeli s programiranjem v vizualnih okoljih, podobnih Scratchu. V izbrani osnovni šoli smo izvedli raziskavo med učenci petega in šestega razreda, ki so že vsaj eno leto programirali v programskem jeziku Scratch. Med pettedenskim tečajem so izdelovali mobilne aplikacije v App Inventorju.
Rezultati raziskave kažejo na to, da je orodje App Inventor primerno za učence drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Učenci niso imeli težav zaradi angleškega uporabniškega vmesnika. Večina učencev bi rajši nadaljevala s programiranjem v App Inventorju kot v Scratchu. Vsi so se strinjali, da je ustvarjanje mobilnih aplikacij povečalo njihovo motivacijo za učenje. Prepoznavali so podatkovno strukturo objekt in njegove lastnosti. Večina učencev je prepoznala spremembo lastnosti objekta s pomočjo ukaza.
Po uvedbi programiranja s Scratchem učiteljem kot eno izmed možnosti priporočamo nadaljevanje učenja programiranja s pomočjo App Inventorja.[V. Pipan]20182018-03-15 04:01:55Magistrsko delo/naloga100202UDK: 004.4:373.3(043.2)COBISS_ID: 11942217sl