izpis_h1_title_alt

The integration of submicroscopic representations used in chemistry textbook sets into curriculum topics
ID Hrast, Špela (Avtor), ID Ferk Savec, Vesna (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4922/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V podporo razumevanju naravoslovnih pojmov in procesov na ravni delcev so v učna gradiva vključene različne predstavitve (reprezentacije). Članek se osredotoča na preučevanje, kako so submikroskopske reprezentacije (SMR-ji) integrirane v slovenske kemijske učbeniške komplete v povezavi z vsebinami učnega načrta za osnovno šolo. Izhodišče za analizo učbeniškega gradiva so predstavljali štirje holistični deskriptorji SMR-jev (direktni, indirektni, kombinirani deskriptor in SMR-ji brez deskriptorjev), ki glede na specifične opisnike SMR-jev do različne mere podpirajo učenca pri prepoznavanju informacijske vrednosti SMR-jev. Analiza učbeniških kompletov je pokazala, da se število SMR-jev močno spreminja glede na različne vsebine učnega načrta. Delež deskriptorjev, ki učencem omogočajo direktno prepoznavanje SMR-jev, je nizek v vseh vsebinah učnega načrta. Zanimivo je, da deskriptorji, ki ne omogočajo direktne prepoznave SMR-jev, prevladujejo v učbeniških kompletih. Z namenom pridobitve poglobljenega vpogleda v kriterije, na podlagi katerih avtorji učbenikov integrirajo SMR-je z različnimi deskriptorji v učbeniške komplete, so potrebne nadaljnje raziskave.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kemija
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Ljubljana, Slovensko kemijsko društvo
Leto izida:2017
Št. strani:959-967
Številčenje:64
PID:20.500.12556/RUL-98971 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1318-0207
COBISS.SI-ID:11848777 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:31.01.2018
Število ogledov:1100
Število prenosov:365
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
To support the understanding of chemistry concepts and processes at the particulate level, various representations are included in learning materials. This paper focuses on how submicroscopic representations (SMRs) are integrated into Slovenian chemistry textbook sets with respect to the curriculum topics for 8th and 9th Grade. Textbook set analysis is based on four holistic SMRs descriptors (direct, indirect, combined descriptor, and SMRs without descriptors), which support learners’ recognition of SMRs’ informational value at different levels by providing different accompanying SMRs add-ons. The textbook sets analysis revealed that the number of SMRs varies significantly with regard to different curriculum topics. The overall proportion of the descriptors that enable the learner a direct recognition of SMRs is low in all curriculum topics. Interestingly, the descriptors that do not enable the learners a direct recognition of SMRs prevail in textbook sets. To obtain more detailed insight into the criteria based on which the textbook authors integrate SMRs with various descriptors into textbook sets, further studies are necessary.

Ključne besede:chemistry

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj