Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vključevanje otrok, katerih slovenščina ni materni jezik, v slovenske vrtce : diplomsko delo
ID
Leš, Ana
(
Avtor
),
ID
Skubic, Darija
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4608/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(410,67 KB)
MD5: FFA9999623CD5A89033F007FCDC68740
Galerija slik
Izvleček
V diplomskem delu je obravnavana tematika vključevanja otrok, katerih slovenščina ni materni jezik, v slovenske vrtce. Teoretični del je razdeljen na pet poglavij. Prvo poglavje je osredinjeno na jezik in govor – na mejnike v govornem razvoju, usvajanje prvega in drugega jezika ter pojme enojezičnost, dvojezičnost, večjezičnost in raznojezičnost. Drugo poglavje govori o otrocih, katerih slovenščina ni materni jezik. V tretjem poglavju je poudarek na slovenskih zakonodajnih dokumentih, ki obravnavajo otroke tujcev, v četrtem in petem pa na vrtcu in starših kot pomembnih dejavnikih pri usvajanju drugega jezika. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri je sodelovalo sto vzgojiteljic oziroma vzgojiteljev, zaposlenih v gorenjskih vrtcih. Strokovni delavci so izpolnjevali anketne vprašalnike o izkušnjah, pri delu z neslovensko govorečimi otroki. Vprašanja se nanašajo na načine in metode dela, na sodelovanje s starši ter na ovire, s katerimi se soočajo pri delu z otroki, katerih slovenščina ni materni jezik. Rezultatom raziskave sledijo sklepne ugotovitve, v katerih so predstavljeni predlogi za izboljšavo aktualne situacije na raziskovalnem področju in smernice za nadaljnje raziskovanje.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
neslovensko govoreči otroci
,
vloga vzgojitelja
,
slovenščina kot drugi/tuji jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
[A. Leš]
Leto izida:
2017
Št. strani:
VI, 63 str.
PID:
20.500.12556/RUL-94975
UDK:
373.2.016:811.163.6(043.2)
COBISS.SI-ID:
11677769
Datum objave v RUL:
19.09.2017
Število ogledov:
11709
Število prenosov:
327
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
LEŠ, Ana, 2017,
Vključevanje otrok, katerih slovenščina ni materni jezik, v slovenske vrtce : diplomsko delo
[na spletu]. Diplomsko delo. A. Leš. [Dostopano 2 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=94975
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Inclusion of children whose Slovene is not a mother tongue in slovenian kindergartens
Izvleček:
The thesis deals with the issue of the inclusion of children whose mother tongue is not Slovene in Slovenian kindergartens. The theoretical part is divided into five chapters. The first chapter focuses on language and speech – on milestones in speech development, the adoption of the first and second language and the concepts of monolingualism, bilingualism and multilingualism. The second chapter discusses children, whose mother tongue is not Slovenian. The third chapter emphasizes Slovenian legislative documents dealing with children of foreigners, the fourth and fifth one emphasize kindergarten and parents as important factors in the adoption of another language. The results of the research are presented in the empirical section in which one hundred preschool teachers, working in the Gorenjska kindergartens, participated. They completed questionnaires on experiences working with non-Slovene children. Questions relate to ways and methods of work, cooperation with parents and obstacles they face when working with children, whose mother tongue is not Slovene. The results of the research are followed by conclusions in which proposals for improving the current situation in the field of research and guidelines for further research are presented.
Ključne besede:
bilingualism
,
mother tongue
,
pre-school child
,
dvojezičnost
,
materinščina
,
predšolski otrok
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Ruske politične elite
Zdravstveno stanje starejših
Editor's note
Vpliv družbenih dejavnikov na zdravje
Vključenost mladih v medije
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Izzivi romske problematike v Sloveniji
Kvalitetno preživljanje prostega časa v tretjem življenjskem obdobju
Islam, cultural hybridity and cosmopolitanism
Nazaj