Podrobno

Doživljanje kinestetične empatije udeležencev delavnic pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi
ID Jerak, Tjaša (Avtor), ID Žvelc, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Vidrih, Alenka (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4441/ Povezava se odpre v novem oknu
.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,36 MB)
MD5: 9435DD121525A794E808648E023B3A3E

Izvleček
Ta kvalitativna študija je bila zasnovana z namenom, da podrobneje razišče fenomen kinestetične empatije ter njen učinek na notranje doživljanje udeležencev delavnic pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi. V pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi ima kinestetična empatija vlogo katalizatorja pozitivnih sprememb pri klientih, vendar je v praksi še zelo slabo raziskan pojav. Štirje študentje pomoči z umetnostjo so se udeležili štirih eksperimentalnih delavnic pomoči s plesno–gibalnimi dejavnostmi, v katerih je bil največji poudarek na procesu medsebojnega uglaševanja. Vse delavnice so bile snemane. Na podlagi analize videoposnetkov gibanja sem izbrala ključne trenutke uglašenosti in neuglašenosti v utelešenih interakcijah udeležencev, nato pa sem jih analizirala v okviru skupinskih intervjujev skupaj z udeleženci ter ugotavljala , kakšne razlike obstajajo med doživljanjem obeh interakcijskih stanj. Rezultati pričujoče študije kažejo na to, da uspešno uglaševanje v pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi usmerja pozornost klienta na sedanji trenutek, spodbuja posameznikovo spontanost, igrivost in kreativnost, spodbuja utelešenost in s tem integracijo uma in telesa. Uspešno uglaševanje z drugim vodi v doživetje intersubjektivne izmenjave, ko dve osebi soustvarjata intersubjektivno izkušnjo, uspešno uglaševanje s skupino pa v doživljanje enosti s skupino. Trenutki neuspešnega uglaševanja sprožijo neprijetna občutja, rezultirajo v pomanjkanju spontanosti in občutjih izključenosti ter ovirajo kontakt. Rezultati raziskave kažejo tudi na povezanost značilnosti doživljanja uglašenosti z doživljanjem sedanjega trenutka v plesu. Na podlagi tega je bil sestavljen model doživljanja sedanjega trenutka v plesu, ki podrobneje orisuje omenjene povezave.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:notranje doživljanje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2017
PID:20.500.12556/RUL-91845 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11525961 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:25.08.2017
Število ogledov:1622
Število prenosov:298
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
JERAK, Tjaša, 2017, Doživljanje kinestetične empatije udeležencev delavnic pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi [na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=91845
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Kinesthetic empathy and inner experience of dance movement therapy workshops' participants
Izvleček:
This qualitative study was designed to investigate the phenomenon of kinesthetic empathy and its impact on the inner experience of dance movement therapy workshops’ participants. In dance movement therapy, kinesthetic empathy is seen as a catalyst of positive change in the client, but in practice it is still a very poorly understood phenomenon. Four students of expressive arts therapies attended four experimental dance movement therapy workshops, where the greatest emphasis was on the process of mutual attunement. All workshops were video recorded. Based on video movement analysis, key moments of nonverbal attunement and non-attunement were chosen, and then analyzed within group interviews with participants. The results of this study show that successful attunement in dance movement therapy draws the client’s attention to the present moment, it encourages individual spontaneity, playfulness and creativity, promotes embodiment and thus the integration of mind and body. Successful attunement with another leads to intersubjective exchange, where two people co-create an intersubjective experience. Successful attunement with the group leads to the experience of oneness. Moments of non-attunement trigger unpleasant feelings, result in lack of spontaneity, feelings of exclusion and hinder the contact. The study’s results also show the connection between the characteristics of inner experience of attunement with the inner experience of the present moment in dance. On this basis, the model of experiencing the present moment in dance was designed, which outlines in detail these connections.

Ključne besede:inner experience

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Mnenje starejših oseb o učinkih pomoči s plesno-gibalnimi dejavnostmi na njihovo počutje
  2. Spodbujanje pozitivnih socialnih interakcij s plesno-gibalnimi dejavnostmi v predšolskem obdobju
  3. Pomen poučevanja in učenja s plesno-gibalnimi dejavnostmi v vrtcu in osnovni šoli
  4. Pomoč s plesno-gibalnimi dejavnostmi pri delu s starostniki z demenco
  5. The experience of attunement and misattunement in dance movement therapy workshops
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Plesno-gibalna terapija kot učinkovit pristop v procesu zdravljenja duševnih bolezni
  2. Primerjava različnih spodbud na temo prometa v gibalno-plesnih dejavnostih
  3. Terapevtski vidiki glasbene vzgoje
  4. Plesna improvizacija
  5. Razvijanje ritmično-glasbenega gibalnega motiva v predšolskem obdobju

Nazaj