izpis_h1_title_alt

Med keramiko in kiparstvom : diplomsko delo
ID Outrata, Jan (Avtor), ID Makše, Roman (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Potočnik, Robert (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4013/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Že od ranega človeštva je keramika v pomoč ljudem. Kakor se je človeštvo razvijalo, tako so njegove potrebe naraščale, zato je keramika razvila neskončno število oblik. S svojim izvorom v praktičnem nam sugerira uporabnost, zato nam beseda keramika še vedno prikliče v spomin posodo, uporabno keramiko s katero imamo največ opraviti. Uporabna posoda je začetek in osnova keramike. Enostavna posoda se razvije v sestavljeno, ta v še bolj zapleteno. Prostoročnemu oblikovanju se pridružijo še druge tehnike izdelave, odtiskovanje in odlivanje v kalup, oblikovanje na vretenu. Površina postaja vedno pomembnejša. Z uporabo barvnih glazur se keramika preveša v slikarstvo, z dodatkom modeliranih aplikacij pa drsi v kiparstvo, dokler ta ne prevlada nad posodo. Posoda postane neuporabna, postane kip. Keramični kip na koncu postane samoreferenčen. Reprezentira (misli) samega sebe, preverja možnosti in zahteve materiala ter tehnološke postopke, iz katerih sestoji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:keramika, keramično kiparstvo, keramična posoda, kiparstvo iz gline, ceremonija pitja čaja, Paul Gauguin, Joan Miró
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[J. Outrata]
Leto izida:2016
Št. strani:65 f.
PID:20.500.12556/RUL-88495 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:73(043.2)
COBISS.SI-ID:11274313 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:31.08.2017
Število ogledov:1324
Število prenosov:316
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Between ceramics and sculpture
Izvleček:
Already fom early ages of mankind ceramics has a purpose of making life easier for people. As mankind evolved, so did its needs and ceramics evolved an infinite number of forms. With its origin in the practical aspect it suggests its usefulness and therefore the word ceramics still evokes to memory a pot, a functional ceramics, which we deal with the most. A functional pot is the beginning and basis of ceramics. A simple pot evolves into combined and further into an even more complex one. A hand-free design is joined by other manufactoring techniques, pressing and casting into a mould, wheel throwing technique. The surface is becoming increasingly important. With the use of color glazes the ceramics is becoming painting, with the addition of modeled applications it is slipping into sculpting until it prevails over the pot. The pot becomes useless, it becomes a sculpture. Finally, a ceramic sculpture becomes self-referential. It represents (thinks) itself, it explores options and requirements of the material and technological procedures it is made of.

Ključne besede:sculpture, kiparstvo

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj