Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Otrokovo soustvarjanje življenja v vrtcu: kako bi v vrtcu preživeli decembrske praznične dni
ID
Stropnik, Anja
(
Avtor
),
ID
Turnšek, Nada
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/3663/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(4,17 MB)
MD5: 52E9CF38B8C7FF035AF84A1A4FD95669
Galerija slik
Izvleček
Participacija je osnovna državljanska pravica in je definirana kot udeležba in sodelovanje pri soodločanju. S Konvencijo o otrokovih pravicah (1989), se je spremenil pogled na otroka in otroštvo. Le-ta poudarja pravice otrok in jim dodeljuje možnosti sodelovanja. Participacija kot izhodišče pedagoškega dela je vsebovana v različnih pedagoških pristopih in kurikulih, najbolj dosledno pa so načela participacije zastopana in udejanjena v pedagoškem konceptu Reggio Emilia. V slovenskih vrtcih vzgojitelji participacijo v vrtcu udejanjajo na različne načine – v vsakodnevnih praksah/rutinah, v dejavnih oblikah učenja in projektih demokratičnega (aktivnega) državljanstva. Uspešno pa participacijo lahko uveljavljamo tudi z metodičnim pristopom reševanja problemov odprtega tipa (open-ended problem solving, Maxim, 1989), ki predvideva, da do rešitev problemov, ki zadevajo vsakodnevno življenje v vrtcu, pridemo s pomočjo otrok oz. njihovih idej, predlogov, pri čemer uporabimo njihove kreativne potenciale. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljena izhodišča participacije kot je opredeljena v Konvenciji o otrokovih pravicah. V nadaljevanju je predstavljen pedagoški koncept Reggio Emilia, ter rezultati raziskav, ki prikazujejo stališča slovenskih vzgojiteljev do participacije. V empiričnem delu je opisana izvedba projekta participacije otrok – Kako bi v vrtcu preživeli decembrske praznične dni, v okviru katerega so imeli otroci možnost soustvariti dogajanja oz. življenja v vrtcu v skladu s svojimi zamislimi. Vsi predlogi otrok so bili izvirni in posledično otrokom zanimivi, saj so pri dejavnostih z veliko vnemo sodelovali vsi otroci. Njihove ideje so bile inovativne in zanimive. Evalvacija je pokazala, da je bila v projektu dosežena visoka stopnja soodločanja otrok.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
participacija otrok
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/RUL-84832
COBISS.SI-ID:
11135561
Datum objave v RUL:
09.09.2016
Število ogledov:
1504
Število prenosov:
265
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
STROPNIK, Anja, 2016,
Otrokovo soustvarjanje življenja v vrtcu: kako bi v vrtcu preživeli decembrske praznične dni
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 2 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84832
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
child's participation in perschool life: how would we spend december holidays in the kindergarten
Izvleček:
Participation is a basic civil right and is defined as participation and collaboration in co-decision-making. The Convention on the Rights of the Child (1989) has changed the viewpoint on children and childhood. It emphasises the rights of children and grants them the possibility of cooperation. Participation as a starting point of teaching is contained in different pedagogical approaches and curricula, and most consistently are the principles of participation represented and materialized in the pedagogical concept of Reggio Emilia. The Slovenian kindergarten educators actualise the participation in kindergarten in different ways – in everyday practices / routines, in active forms of learning and projects of democratic (active) citizenship. However, participation can be successfully pursued also with a methodical approach of open-ended problem solving (Maxim, 1989), which predicts that we can find solutions to the problems affecting the daily life in kindergarten with the help of children or their ideas, suggestions, while using their creative potential. In the theoretical part of the thesis are presented the starting points of participation as defined in the Convention on the Rights of the Child. Following is a presentation of the pedagogical concept of Reggio Emilia, and the results of research showing the position of the Slovenian educators towards participation. The empirical part describes the implementation of the project of children's participation – How to spend time in the kindergarten in December holidays, in which the children had the opportunity to help create the events or life in the kindergarten in accordance with their ideas. All suggestions of children were original and subsequently interesting to children, since all children participated in the activities with great enthusiasm. Their ideas were innovative and interesting. The evaluation showed that the project has achieved a high degree of children's participation.
Ključne besede:
children's participation
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Globoke nevronske mreže in matrična faktorizacija
Zlivanje bioloških podatkov z uporabo večmodalnih nevronskih mrež in razcepa matrik
Avtomatska transkripcija zvočnih posnetkov tolkal
Nenegativna matrična faktorizacija
Matrične faktorizacije nad polkolobarji
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zdravljenje bolečine
Peroralno zdravljenje kronične bolečine z opiatnimi zdravili s podaljšanim sproščanjem
Postopki za obvladovanje bolečine in specifičnosti zdravstvene nege
Zdravljenje bolečine z opioidi
Zdravljenje bolečine
Nazaj