Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Povezanost indeksa telesne mase s ploskostjo stopala pri učencih prve triade
ID
Avguštin Logar, Nina
(
Avtor
),
ID
Štemberger Vučko, Vesna
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Krpač, Franc
(
Komentor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/3609/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,50 MB)
MD5: 88A3DF35B7D4E6AD09026E32922452BE
Galerija slik
Izvleček
Pravilen razvoj stopala ima pomemben vpliv na kvaliteto življenja posameznika. Od trenutka, ko malček naredi prve korake pa vse do pozne starosti, so stopala za večino ljudi edini stik s podlago, ki omogoča prosto gibanje. Prvi del diplomske naloge je teoretično obarvan z namenom predstavitve stopala, njegove zgradbe in možnih deformacij. Opisani so postopki pridobivanja podatkov na podlagi katerih je bila raziskava izvedena. Osrednja tema je pojav ploskega stopala v povezavi z indeksom telesne mase, predstavljeni pa so tudi rezultati dosedanjih raziskav. Eksperimentalni del vključuje 108 otrok prve triade osnovne šole Pirniče, od katerih je 38 deklic in 70 dečkov. Na podlagi plantogramov njihovih stopal je bil opravljen izračun Clarkovega kota po katerem je opredeljena oblika stopala. Iz meritev za športnovzgojni karton so bili pridobljeni podatki o telesni teži, telesni višini in kožni gubi nadlahti, izračunan je bil indeks telesne mase. Ugotavljali smo pogostost ploskosti stopal glede na spol, povezavo med ploskostjo stopala glede na telesno težo, višino, indeks telesne mase in izmerjeno kožno gubo. Rezultati kažejo, da ima ploska stopala med 28,7% in 31,5% vseh merjencev, pri čemer prevladujejo dečki s 34,3% za leva in z 38,6% za desna stopala. Pri deklicah smo zaznali 18,4% delež ploskosti pri obeh stopalih. Deklice imajo mejna stopala v 42,1% do 47,4%, dečki pa med 34,3% in 41,4%. Vpliva telesne teže, višine, kožne gube in indeksa telesne mase nismo dokazali. Indeks telesne mase smo razvrstili v skupine, ki opredeljujejo debelost in prekomerno telesno težo, vendar tudi tu nismo odkrili statistično pomembnih razlik.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
plosko stopalo
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/RUL-84485
COBISS.SI-ID:
11111753
Datum objave v RUL:
09.09.2016
Število ogledov:
2264
Število prenosov:
354
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
AVGUŠTIN LOGAR, Nina, 2016,
Povezanost indeksa telesne mase s ploskostjo stopala pri učencih prve triade
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 1 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=84485
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Correlation of body mass index with the phenomenon of flat feet in first three grades of primary school
Izvleček:
The proper development of the foot has a significant impact on the life quality of the individual. From the moment when the child makes his first steps through to old age, the feet, for majority, represent the most important contact with the ground. The first part of the thesis is theoretical representation of the foot, its structure and possible deformations. Methods of obtaining data on the basis of which the survey was conducted are represented. The central theme is the association between flat foot and body mass index, results of previous researches are also represented. Experimental part includes 108 children of the first triad of primary school Pirniče, of which are 38 girls and 70 boys. Based on plantograms of their feet the Clarke angle has been calculated in order to define the shape of the foot. From Physical education card the needed data were obtained including body weight, body height and skin fold of the upper arm, body mass index was calculated. We determined the frequency flatness of the feet with respect to gender, the link between flat foot according to body weight, height, body mass index and skinfold. The results show that between 28.7% and 31.5% children have flat feet. Boys dominate with 34.3% for the left, and with 38.6% for the right foot. Girls have flat feet in 18.4%. The impact of body weight, height, skin fold and body mass index could not be proved. Yet some insignificant differences have shown by dividing body mass index into categories for overweight and obesity.
Ključne besede:
flat foot
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Izbrani predlogi sistemskih rešitev v šolskem sistemu z vidika socialne kohezivnosti
Introvertiranost v izobraževalnem sistemu
Izobraževanje in izobraževalni sistem
Osebe albanske narodnosti v šolskem sistemu v Sloveniji
Real-time systems
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Izobraževanje etničnih manjšin - položaj Maorov v novozelandskem sistemu vzgoje in izobraževanja
Vzgojni zavodi v sistemu vzgoje in izobraževanja v Sloveniji
Analiza vzgoje in izobraževanja posameznika z gluhoto
Securing the right to learn
Nazaj