Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Program začetnega opismenjevanja v brajici
ID
Hrastovšek, Janja
(
Avtor
),
ID
Runjić, Tina
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Žolgar, Ingrid
(
Komentor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/3360/
Galerija slik
Izvleček
Proces opismenjevanja igra ključno vlogo pri razvoju otroka v družbeno bitje, ki bo sposobno kritične presoje in razumevanja dogajanja v okolici. Omogoča neodvisnost in osebno rast ter nudi možnost uspešne vključitve v sodobni družbi. V magistrskem delu smo oblikovali predlog programa s cilji ter dejavnostmi in viri za doseganje ciljev, ki bodo pokazatelji napredka na področju začetnega opismenjevanja posameznega otroka s slepoto. Skozi pregled in obdelavo podatkov iz raziskav na področju začetnega opismenjevanja otrok s slepoto, pregleda primerov iz dobre prakse in primerjav učnih standardov za področje brajice, smo opredelili pogoje za začetek učenja branja in pisanja v brajici pri otrocih v predšolskem obdobju. Opisani so izzivi opismenjevanja v brajici – od začetne izbire opismenjevalnega medija do dostopnosti gradiv, tako samih didaktičnih pripomočkov kot kurikularnih osnov opismenjevanja. Odgovorili smo na vprašanja o vzporednicah in razlikah opismenjevanja otrok s tipičnim razvojem in otrok s slepoto. Izpostavili smo različne pristope k opismenjevanju in predstaviti predpogoje učenja branja in pisanja v obdobju porajajoče se pismenosti. Podani so odgovori na programska vprašanja o začetku poteka treninga, sodelovanju članov tima ter rabi pripomočkov in tehnologije za opismenjevanje. Program kot dokument za praktično rabo je nabor ciljev v posameznem podpoglavju. Izbrane cilje se v obdobju opismenjevanja zahteva od otroka. Nabor bo v pomoč strokovnim delavcem pri izboru aktivnosti in določanju stopnje, na kateri se učenec nahaja v procesu opismenjevanja.
Jezik:
Neznan jezik
Ključne besede:
otrok s slepoto
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/RUL-80631
COBISS.SI-ID:
10920777
Datum objave v RUL:
01.03.2016
Število ogledov:
1785
Število prenosov:
194
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Neznan jezik
Naslov:
Early literacy program for braille readers
Izvleček:
The process of literacy plays an important role in development of the child to become a social being who is capable for critical judgment and understanding an environment around him. It provides independence and personal growth and offers the possibility of successful integration in contemporary society. In this master thesis we created a proposal of the program with objectives and activities to achieve the objectives that will be indicators of progress in initial literacy of a child with blindness. Through the review and processing of data from research in the field of initial literacy of children with blindness, review of the case studies and comparisons of teaching standards in the field of Braille we define the conditions for beginning to read and write in Braille in the pre-school period. We described the challenges of literacy in Braille and answered on questions about the parallels and differences in literacy of children with typical development and children with blindness. We presented different approaches to literacy and present the prerequisites of learning to read and write during the period of emergent literacy. We have provided a response to questions about the beginning of the program carried out the training, participation of team members and use of gadgets and technology in literacy. Program as a document for practical use will therefore set goals that are in a period of literacy required for the child and assist practitioners in selecting the activities and determining the rate at which pupil is in the process of literacy in preschool time.
Ključne besede:
blind child
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj