izpis_h1_title_alt

Senzorično gledališče z vidika ustvarjalcev in udeležencev : diplomsko delo
ID Sovdat, Mojca (Avtor), ID Razpotnik, Špela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3108/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Senzorično gledališče je posebna oblika gledališča, kjer gre za »popotovanje čutov«. Udeleženec potuje skozi določeno senzorično pot (večinoma z zavezanimi očmi), ki je zastavljena tako, da vzbudi delovanje vseh čutov z izjemo vida. Gledalec oz. udeleženec senzoričnega gledališča je aktiven, a se hkrati prepušča vodenju ustvarjalcev. Prek senzoričnega gledališča lahko vzpostavimo stik s seboj, s svojimi čuti ter s svetom okrog sebe. Teoretični del diplomske naloge se osredotoča na teorijo umetnosti in ustvarjalnosti, na idejo gledališča (po Artaudu in Grotowskemu), na vlogo (aktivnega) občinstva v gledališču, na pomen tišine in na senzorično gledališče z njegovimi glavnimi lastnostmi. Empirični del temelji na dveh vidikih senzoričnega gledališča, ki sta bila raziskana prek pogovorov v dveh fokusnih skupinah. Prvi vidik je usmerjen na ustvarjalke ter na dejanski skupinski proces ustvarjanja in izvedbo senzoričnega gledališča. Drugi vidik pa je usmerjen na udeležence ter njihova doživljanja in izkušnje senzoričnega gledališča. Odgovori ustvarjalk senzoričnega gledališča kažejo predvsem na to, da so pri ustvarjanju izhajale iz sebe, da je bila izkušnja z vsakim udeležencem drugačna ter da senzorično gledališče daje tudi čas in prostor za prestopanje lastnih meja. Odgovori udeležencev pa kažejo na to, da je predvsem izkušnja preveze na očeh in dejstva, da nekaj časa ne vidiš, lahko izredno pozitivna, saj prinaša olajšanje in prepuščanje drugačnim ter novim izkušnjam preostalih čutov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:senzorično gledališče, senzorična pot, občinstvo, aktiviranje čutov
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[M. Sovdat]
Leto izida:2015
Št. strani:VI, 44 str.
PID:20.500.12556/RUL-72745 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:792(043.2)
COBISS.SI-ID:10726473 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.09.2015
Število ogledov:1296
Število prenosov:169
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Sensory theatre from the aspect of creators and participants
Izvleček:
Sensory theatre is a specific form of theatre, which is "a journey of the senses." Participant passes through a specific sensory path (mostly blindfolded), which is set to evoke functioning of all the senses, least of all the sight. Participant of sensory theatre is active, but at the same time he lets him go to the guidance of artists. Through sensory theatre a participant can establish contact with himself, his senses and the world around him. The theoretical part of the thesis focuses on the theory of the field of art and creativity, the idea of the theatre (by Artaud and Grotowski), the role of the (active) audience in the theatre, the importance of silence and sensory theatre with its main characteristics. The empirical part is based on two aspects of sensory theatre, which were researched on the basis of discussions in two focus groups. The first aspect focuses on the artists and the actual group process of creation and realization of sensory theatre. Another aspect is directed to participants and their experiences of sensory theatre. Answers of artists show in particular that in the process of creation they sourced from themselves, that each experience with participants has been unique and that sensory theatre also gives time and space to overcome their own limits. Answers of participants show that experience of being blindfolded can be very positive as it brings a relief and letting go to a new and unique experience of other senses.

Ključne besede:art

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj