Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici : projekt participacije otrok v vrtcu
ID
Zidarič, Katarina
(
Avtor
),
ID
Turnšek, Nada
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2446
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,15 MB)
MD5: BE050A553A096F0CAC2D46EAE302999C
Galerija slik
Izvleček
Otroci v vrtcu preživijo več kot polovico svojega dne, zato je ključnega pomena, da na različne načine sodelujejo in ustvarjajo svoje bivanje in učenje v instituciji. Participacija pomeni aktivno soudeležbo otrok pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti v vrtcu. Zapisana je v številnih kurikulih predšolskih sistemov v svetu, najbolj pa je zastopana v konceptu Reggio Emilia. Pomemben premik in nov pogled na otroka je prinesla tudi Konvencija o otrokovih pravicah (1987), ki poudarja pravice otrok in jim dodeljuje možnost sodelovanja ter izražanja svojih mnenj v otroštvu. V vrtcu participacijo otrok lahko dosežemo z metodičnim pristopom reševanja problemov odprtega tipa (open-ended problem solving, Maxim, 1989), ki predvideva, da strokovni delavci vrtca zagotavljajo otrokom priložnosti, da rešujejo vsakdanje življenjske probleme čim bolj samostojno, z lastnimi kreativnimi predlogi in zamislimi. V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča participacije v vrtcu in temeljni dokumenti, v katerih je zastopana participacija in predstavljajo podlago za delo v vrtcih. V nadaljevanju je predstavljen pedagoški koncept Reggio Emilia, kjer ima participacija ključno mesto. S participacijo pa je povezana tudi ustvarjalnost, ki je v zgodnjem otroštvu zelo pomembna. Z ustvarjanjem otroci spoznavajo stvari in predmete ter na različne načine rešujejo probleme in preizkušajo različne rešitve. V empiričnem delu je predstavljena izvedba projekta participacije otrok. S pomočjo raziskovanja odprtega tipa (open-ended problem solving, Maxim, 1989), so otroci aktivno načrtovali in sodelovali v projektu Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici. S tem so udejanjili svoje želje, predloge in ideje o postavitvi, vsebini in dejavnostih želenih kotičkov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
participacija
,
raziskovanje problemov odprtega tipa
,
koncept Reggio Emilia
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
[K. Zidarič]
Leto izida:
2014
Št. strani:
74 str.
PID:
20.500.12556/RUL-69001
UDK:
373.2.016(043.2)
COBISS.SI-ID:
10214473
Datum objave v RUL:
10.07.2015
Število ogledov:
2446
Število prenosov:
260
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ZIDARIČ, Katarina, 2014,
Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici : projekt participacije otrok v vrtcu
[na spletu]. Diplomsko delo. K. Zidarič. [Dostopano 1 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=69001
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Children co-crate corners in the playroom
Izvleček:
Children spend more than a half of their day in a kindergarten and because of that, it is of crucial importance that they are in many different ways involved in and co- creating their living and learning in an institution. Participation stands for children's active involvement in planning and performing activities in a kindergarten. It is a part of several preschool curriculums around the world and it is best represented in the Reggio Emilia approach. The Convention on the Rights of the Child (1987) was also an important step towards a different view on a child. It stresses children's rights and it offers them the possibility of collaborating and expressing their opinions in childhood. The methodical approach to open-ended problem solving (open-ended problem solving, Maxim, 1989) is one way of encouraging participation in a kindergarten by means of providing opportunities for children to solve everyday problems as independently as they can, using their own creative suggestions and ideas. The first part of my diploma thesis introduces the theoretical bases of participation in a kindergarten and key documents on participation, which represent the foundation for working in a kindergarten. The Reggio Emilia approach, in which participation is of key importance, is introduced as well. Participation is also connected to creativity, which is very important in early childhood. With creativity, children become familiar with things and objects, solve problems in different ways and try out different solutions. The empirical part of the thesis focuses on the children’s participation project. By using the open-ended problem solving (open-ended problem solving, Maksim, 1989), children actively planned the project ‘Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici’ (‘Children co-create the playroom’) and took part in it. They were able to realise their wishes, suggestions and ideas about the placement, content and activities of different parts of the playroom.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Nadgradnja sistema kakovosti v skladu s standardom ISO/IEC 17025:2017
Vrednotenje učinkov akreditiranega laboratorija po standardu IEC/ISO 17025 - primer Savatech
Preskušanje elektronske svetlobne opreme osebnih vozil skladno z mednarodnimi standardi
Preplet standardov varovanja informacij pri procesiranju plačilnega prometa
Izdelava pogovornega bota za komunikacijo s sistemom pametne hiše
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Varovanje informacij v gospodarski družbi in uvedba standarda ISO/IEC 27001 kot sistema vodenja
Analiza informacijske varnosti v NEK
Radijski ozkopasovni vmesnik za komunikacijo s sateliti
Skladnost zaščite in varovanja v podjetju s standardom ISO/IEC 27001:2013
Presoja skladnosti s standardom ISO/IEC 27001 v manjšem proizvodnem podjetju
Nazaj