Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Otroci so različni
ID
Rezar, Anže
(
Avtor
),
ID
Žura, Marijan
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Batistič Zorec, Marcela
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/458/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,79 MB)
MD5: 4CD6FD8AF5D04C4CC80150B226F22AD3
Galerija slik
Izvleček
V prispevku avtorica poudari pomen individualnega (subjektivnega) in družbenega pojmovanja otroka in otroštva. »Otrok« in »otroštvo« sta družbena konstrukta, ki vplivata na to, kakšen odnos imamo do otrok in kako z njimi ravnamo. V kratkem pregledu skozi sodobno zgodovino prikaže, kako so se spreminjali pogledi na otroke in vzgojo. Avtorica je kritična do prevladujočih (biologističnih in univerzalističnih) psiholoških teorij, ki so z »normalizacijo« razvoja povzročile, da tudi edukacijski diskurz postaja vse bolj diskurz primanjkljajev. V pristopu Reggio Emilia so se oddaljili od teh pojmovanj, imajo optimističen pogled na otroka in njegove zmožnosti. Zagovarjajo podobo močnega, samozavestnega in kompetentnega otroka; otroka kot aktivnega ustvarjalca lastne socializacije, ki jo soustvarja skupaj z vrstniki in odraslimi. Poudarjajo pomen »poslušanja« otrok skozi njihovih »sto jezikov«, pomemben cilj pa je spodbujanje razvoja otrokove identitete.
Jezik:
Neznan jezik
Ključne besede:
pojmovanje otroka
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2009
Št. strani:
37-45
Številčenje:
2009
PID:
20.500.12556/RUL-68082
Datum objave v RUL:
10.07.2015
Število ogledov:
1933
Število prenosov:
200
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
REZAR, Anže in BATISTIČ ZOREC, Marcela, 2009,
Otroci so različni
[na spletu]. 2009. Pedagoška fakulteta. [Dostopano 2 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=68082
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Neznan jezik
Naslov:
Children are different
Izvleček:
In the article the importance of an individual (subjective) and social comprehension of the child and childhood are put forward. »A child« and »childhood« are social constructs influencing our relationship with children and their treatment. A brief survey of the contemporary history shows how the views on children and their education changed. The authoress is critical towards the prevalent (biologistic and universalic) psychological theories, which with the »normalization« of the development caused also the educational discourse to be more and more the discourse of deficits. The Reggio approach moved from these notions, its view on the child and his abilities is optimistic, pleading for a strong, self-confident and competent child; a child as an active co-author of his own socialization, which he creates together with his peers and adults. The importance of »listening« to children through their »hundred languages« is pointed out; fostering the development of the child's identity is an important objective.
Ključne besede:
comprehension of the child
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Iščem podobna dela...
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj