izpis_h1_title_alt

Koncept opismenjevanja v luči sodobnih znanj o strateškem učenju
ID Pečjak, Sonja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-LA1V24QE Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Proces opismenjevanja je pomeben proces v izobraževanju. Tradicionalni pouk je proces opismenejvanja, kot razvoj blralnih in pisnih sposobnosti, omejeval na prvo leto šolanja. Sodobni proces pa vidi v opismenjevanju razvoj kognitivnih, metakognitivnih jezikovnih spoobnosti, ki omogočajo komunikacijo s svetom. Cilj opismenjevanja je doseči stopnjo funkcionalne pismenosti učencev. K tej pismenosti pa vodi strateško učenje, ki predpostavlja urjenje učencev v učnih/bralnih strategijah in samoregulacijskih mehanizmih pri učenju/branju. Didaktično ima sodobni pouk opismenjevanja v obliko komunikacijskega modela, ki predpostavlja sistematičen in fleksibilno uravnotežen razvoj jezikovnih kmunikacijskih sposobnosti. Opismenjevanje pojmuje kot razvijanje spretnosti in sposobnosti branja, pisanja, poslušanja in govorenja ter razvijanje sposobnosti spreminjanja in reguliranja teh procesov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:šole, opismenjevanje, funkcionalna pismenost, celostni pouk, opismenjevanje, strateško učenje, samoregulacijsko učenje, komunikacija, modeli, strategije, učenje, branje
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
Leto izida:1999
Št. strani:Str. 77-90
Številčenje:Letn. 8, št. 4
PID:20.500.12556/RUL-64600 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37
ISSN pri članku:1318-1874
COBISS.SI-ID:19583837 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1551
Število prenosov:209
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:1318-1874
COBISS.SI-ID:3084808 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Concept of reading and writing in the light of contemporary knowledge about strategic learning
Ključne besede:school, functional literacy, holistic instruction, literacy, communication model, strategic learning, reading strategies, self-regulated learning, writing and reading instruction, learning, reading

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj