izpis_h1_title_alt

Bralna pismenost osem- in devetletkarjev : za premišljeno uporabo rezultatov mednarodnih raziskav
ID Gaber, Slavko (Avtor), ID Marjanovič Umek, Ljubica (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.pei.si/UserFilesUpload/file/digitalna_knjiznica/SP/2010/%C5%A0olsko%20polje,%20letnik%20XXI,%20%C5%A1tevilka%201-2,%202010.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V študiji, v kateri sva izsledke več mednarodnih primerjalnih raziskav znanja umestila v širši kontekst edukacijskih sistemov in posebej kritično analizirala nekatere zasuke v interpretacijah dosežkov, sva posebej primerjalno analizirala bralno pismenost otrok (dosežke v mednarodni primerjalni raziskavi PIRLS 2006), ki so bili vključeni v osem- in devetletno osnovno šolo. Ugotovila sva, da razlike med obema skupinama niso statistično pomembne na nobeni od mer bralne pismenosti, pomembne pa so razlike v dosežkih glede na spol, izobrazbo njihovih staršev in vključenost v vrtec, in to tako v osem- kot devetletki. Posebej sva preverila, ali bi lahko bile morebitne razlike v vzorcih otrok, ki so bili v osem- oz. devetletki (razlike v deležih deklic in dečkov; podskupin glede na izobrazbo staršev in glede na čas vključenosti v vrtec), razlog za skorajda enake dosežke v obeh skupinah. Ker tudi te hipoteze nisva potrdila, sva v nadaljevanju razmišljala o moznih sistemskih in vsebinskih razlogih za relativno majhen oz. po najini presoji nezadosten učinek enega leta šolanja več v devetletni osnovni šoli v primerjavi z osemletno, ki med drugim lahko povzroči tudi (pre)velike pritiske na poučevanje in učenje v višjih razredih osnovne šole.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:bralna pismenost, mednarodne raziskave, PISA, preizkusi znanja, Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja
Leto izida:2010
Št. strani:Str. 55-71
Številčenje:Letn. 21, št. 1-2
PID:20.500.12556/RUL-56580 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.014.22:028(497.4)
ISSN pri članku:1581-6036
COBISS.SI-ID:8398153 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1091
Število prenosov:148
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Šolsko polje
Skrajšan naslov:Šol. polje
Založnik:Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja, Pedagoški inštitut
ISSN:1581-6036
COBISS.SI-ID:122842112 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:za premišljeno uporabo rezultatov mednarodnih raziskav znanja
Izvleček:
In the study that strives to contextualize the findings of several international comparative knowledge assessment studies within the broader context of educational systems and critically analyzes certain shifts in the interpretation of the results, we have carried out a separate comparative analysis of reading literacy (i.e., scores in the international comparative study PIRLS 2006) for children in eight- and nine-year primary schools in Slovenia. We demonstrated that the differences between the two groups are not statistically significant on any of the measures of reading literacy; however, score differences are sigificant with regard to sex, parental education, and preschool attendance for both groups. We separately examined whether possible differences in the samples of children from eight- and nine-year primary school programs (differences in sex ratio, or subgroups with regard to parental education or preschool attendance) could have been the reason for nearly the same scores in both groups. While these hypotheses were not confirmed too, we went on to consider possible systemic and substantive reasons for the relatively small (and, in our view, insufficient) effect of an additional year of schooling in the nine-year program in comparison to the eight-year program, which among other things may also be reflected in major or excessive pressure on teaching and learning in the upper grades of primary school.

Ključne besede:reading literacy, PISA, knowledge tests, cross-cultural studies, Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj