izpis_h1_title_alt

Problematizacija modela "prednostnega tematiziranja" : primer analize medijskega poročanja o vstopanju Slovenije v EU
ID Oblak Črnič, Tanja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip20001oblak.PDF Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek prikazuje nastanek in razvoj teorije prednostnega tematiziranja, ki medijske učinke na občinstvo razume dokaj preprosto: za posameznike so najbolj pereče tiste zadeve, o katerih mediji največ poročajo. In obratno, manj je tema prisotna v medijih, v manjši meri jo posameznik zaznava kot pomembno. Avtorica omenjeno zvezo problematizira tako, da se običajnega merjenja "pogostosti tem" loteva drugače - s pomočjo metode analizebesedil. Zanima jo, katere teme pri vstopanju v EU je tisk postavil v ospredje in v kolikšni meri so bile argumentirane. Nato na osnovi telefonske ankete pokaže, katere probleme v zvezi z EU so vprašani uvrščali med najbolj pereče in v kakšnem odnosu so njihove ocene s prednostnimi temami v tisku. Kot v mnogih podobnih študijah, gre tudi tu za primer, ki zavrača idejo o vzročnem učinku medijev na občinstvo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:analiza vsebine, množično komuniciranje, članstvo, Evropska unija, modeli, občinstvo, poročanje, Republika Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2000
Št. strani:Str. 96-115
Številčenje:Let. 37, št. 1
PID:20.500.12556/RUL-5458 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.3
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:19608157 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1721
Število prenosov:355
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
The article presents a formation and development of agenda-setting theory, which explains the media effects on audiences simply as: the more media reportabout certain issues, the more important these issues are. And vice versa, the less an issue is present in the media, the less an individual perceives it as an important. Author questions such relationship by taking a different approach to measuring the "frequency of media issues" - i.e. using the method of content analysis. She focuses on the question, which issues regarding joining the EU were in the forefront of newspapers and how often they were offered argumentatively. Additionaly, on the basis of a telephone survey it is shown which problems about the EU were found most important to respondents and how their perceptions were related to the media agenda. Based on the results, the present case rejects the hypothesis of direct causal mediaeffect on the audience.

Ključne besede:content analysis, mass communication, membership, audiance, European union, model, reporting, Republic Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj